۶۰ دستگاه اتوبوس در ناوگان حمل و نقل اتوبوس‌رانی شهر تهران رونمایی می شود

به مناسبت دهه مبارک فجر مراسم رونمایی از ۶۰ دستگاه اتوبوس و ۵۰ دستگاه مینی‌بوس در ناوگان حمل و نقل اتوبوس‌رانی شهر تهران روز شنبه ۱۸ بهمن ماه برگزار می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، مهدی جمالی‌نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور گفت: در اجرای رهنمودهای مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در نامگذاری سال جاری به نام جهش تولید و لزوم تأمین کمبود ناوگان اتوبوس درون شهری در کلان شهر تهران و اجرای هرچه بهتر فاصله گذاری اجتماعی با توجه به شیوع پاندمی کرونا، شهرداری تهران با همکاری وزارت کشور از محل انتشار اوراق مشارکت دولت در سال ۹۸ و منابع مالی داخلی شهرداری، اقدام به خرید ۱۲۰ دستگاه اتوبوس و ۱۳۰ دستگاه مینی‌بوس با اعتباری بالغ بر ۴,۸۰۰ میلیارد ریال از شرکت ایران خودرو دیزل کرده است که با توجه به قانون هوای پاک، همگی دارای استاندارد آلایندگی یور و۴ و فیلتر جذب دوده بوده و ۲۰ دستگاه از اتوبوس‌های خریداری شده نیز گازسوز است.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری افزود: در ۱۲ آبان‌ماه سال جاری، از ۴۰ دستگاه اتوبوس و ۶۰ دستگاه مینی بوس رونمایی و تحویل ناوگان شده است و در روز شنبه ۱۸ بهمن ماه نیز از ۶۰ دستگاه اتوبوس و ۵۰ دستگاه مینی بوس با اعتبار ۲۳۸۰ میلیارد ریال، رونمایی تا به ناوگان حمل و نقل اتوبوس‌رانی شهر تهران اضافه شود و ۴۰ دستگاه باقیمانده، شامل ۲۰ دستگاه اتوبوس و ۲۰ دستگاه مینی‌بوس هم تا اوایل اسفندماه سال جاری رونمایی و تا پایان سال، تمام ۲۵۰ دستگاه به شبکه حمل و نقل تهران افزوده می‌شود؛ ۸۰۰ میلیارد ریال باقیمانده مرتبط با این ۴۰ دستگاه بوده که از محل اوراق مشارکت تأمین خواهد شد.

جمالی نژاد ادامه داد: از ابتدای دولت یازدهم ۱۲۰۰ دستگاه اتوبوس و ۶۵۰ دستگاه مینی بوس نوسازی شده و با توجه به ظرفیت اوراق مشارکت سال ۹۹ تأمین مالی خرید ۵۰۰ دستگاه اتوبوس درون شهری فراهم شد. این در حالی است که ۱۵۰۰ دستگاه اتوبوس نیز تاکنون بازسازی شده و تا پایان دولت نیز ۴۰۰۰ دستگاه اتوبوس دیگر بازسازی خواهد شد.

وی اظهار کرد: با توجه به اجرایی شدن برنامه نوسازی ۱۰ هزار دستگاه تاکسی فرسوده درون شهری توسط سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با اعتباری بالغ بر ۳,۵۰۰ میلیارد ریال در قالب تسهیلات ارزان قیمت بانکی، از ۱۰۰ دستگاه تاکسی شامل ۵۰ دستگاه پژو ۴۰۵ و ۵۰ دستگاه سمند EF۷ رونمایی خواهد شد.

جمالی نژاد افزود: این در حالی است که تاکنون حدود ۸۰۰۰ دستگاه تاکسی از ابتدای سال در کل کشور نوسازی شده و تا پایان سال نیز با نوسازی ۲۰۰۰ دستگاه دیگر، برنامه به طور کامل اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ۸۰ درصد نوسازی این مرحله در سه کلانشهر تهران، مشهد و اصفهان صورت می‌پذیرد، گفت: این اقدام در کاهش مصرف سوخت و کاهش آلودگی هوا، تأثیرات بسزایی در این سه کلانشهر در پی خواهد داشت، همچنین از سال ۱۳۹۵ تا کنون با راهبری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ۷۵ هزار دستگاه تاکسی از ۳۲۰ هزار دستگاه تاکسی فعال موجود در ناوگان حمل و نقل تاکسیرانی شهری نوسازی شده است.

با توجه به مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و قرارگاه عملیاتی این برنامه با کمترین تعداد مدعو در محل نمایشگاه دائمی شهرداری تهران در بوستان گفتگو و با حضور برخی از مسئولان و مدیران ارشد از جمله؛ استاندار و شهردار تهران و مدیران سازمان برنامه و بودجه، خودروسازی‌های ذیربط، پلیس تهران، ستاد ملی مبارزه با کرونای تهران و سایر مدیران برگزار خواهد شد.

کد خبر 473040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.