تامین مرغ با نرخ مصوب منوط به تحقق سهمیه جوجه‌ریزی است

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ۱۳۰ میلیون قطعه جوجه‌ریزی برای تامین مرغ شب عید انجام می‌شود؛ اما رساندن قیمت مرغ به نرخ مصوب تنظیم بازار منوط به تحقق سهمیه جوجه‌ریزی استان‌هاست.

به گزارش ایمنا، عباس تابش اظهار کرد: ۱۳۰ میلیون قطعه جوجه‌ریزی برای تأمین مرغ شب عید انجام می‌شود؛ اما تأمین مرغ شب عید با نرخ مصوب منوط به تحقق سهمیه جوجه‌ریزی استان‌هاست.

وی با بیان اینکه میزان نهاده لازم برای تولید ۱۳۰ میلیون قطعه جوجه مرغ گوشتی را تأمین کردیم، اضافه کرد: کل نیاز کشور ما به مرغ در حال حاضر ۱۱۰ میلیون قطعه است؛ اما این ۱۳۰ میلیون را با این ذهنیت در ستاد تنظیم بازار مصوب کردیم که اگر خدا خواست و بحران کرونا تمام شد و مصرف ما به ۱۲۰ میلیون قطعه رسید، بتوانیم ۱۰ میلیون قطعه مرغ را برای بعد از عید ذخیره‌سازی کنیم.

تابش با یادآوری اینکه دستگاه متولی تأمین مرغ بازار وزارت جهاد کشاورزی است، ادامه داد: وقتی سازمان‌های جهاد کشاورزی در استان‌ها ۱۰۰ درصد نهاده مورد نیاز را به مرغدار می‌دهد، باید مطمئن شود که مرغدار جوجه‌ریزی را انجام می‌دهد. چرا که اگر نهاده را بدهیم و جوجه‌ریزی انجام نشده و مرغ به اندازه نیاز بازار به ما تحویل داده نشود، با پلیس‌بازی و نگهبان گذاشتن در بازار اتفاقی نمی‌افتد.

عامل اصلی تنظیم قیمت مرغ تأمین نیاز بازار است

رئیس سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان با تاکید بر اینکه عامل اساسی تنظیم قیمت مرغ تأمین نیاز بازار است، یادآور شد: امروز سازمان جهاد کشاورزی استان و سازمان دامپزشکی استان‌ها باید مطمئن باشند که سهم جوجه‌ریزی استان از این ۱۳۰ میلیون قطعه جوجه حتماً تأمین شود؛ وگرنه در اسفندماه مرغ به اندازه نیاز بازار نخواهید داشت و ممکن است برای مثال قیمت مرغ در استان قزوین کیلویی ۲۵ هزار تومان شود.

تابش افزود: وقتی جوجه‌ای در کار نباشد و مرغ کمتر از نیاز بازار تأمین شود، ۵۰ بازرس که سهل است؛ حتی اگر در استان قزوین به جای بازرس ۵ هزار بازرس هم بگذارم، باز هم صف مرغ تشکیل می‌شود و مرغ دو قیمتی خواهد شد.

‌منبع: تسنیم

کد خبر 473025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.