افتتاح دفتر صلح و سازش با کمک قوه قضائیه

رئیس قرار گاه مهر و امید مساجد کشور گفت: امروز افتتاحیه دفتر صلح و سازش را در دستور کار داریم که برنامه‌ریزی‌های آن توسط قوه قضائیه انجام شده است. در این طرح، پرونده‌هایی که می‌تواند به صلح و سازش منجر شود، به مساجدا ارجاع داده خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام حمیدرضا صادق‌زاده صبح امروز -پنجشنبه، ۱۶ بهمن ماه- در مراسم اختتامیه جشنواره کشوری ارادت به صاحب‌الامر اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در مورد مبحث کمک مومنانه فرموده‌اند که "این کمک‌ها باید با ارادت به صاحب‌الامر و تحقق جامعه سازی جامعه مهدوی برسد. "

وی افزود: کمک مومنانه با سرعت زیادی در کشور اجرا شده و باعث شد ولایت مداری مردم نمود پیدا کند که در راه، مساجد، تکایا و سازمان‌های مردم نهاد نیز به کمک مردم آمدند. یکی از مسائلی سودمند موجود در این راه، وجود امامان جماعتی بود که اقدامات مؤثر و خوبی در سطح مساجد انجام داده‌اند.

رئیس قرار گاه مهر و امید مساجد کشور ادامه داد: طرح کمک‌های مومنانه از طرف مردم به شدت مورد توجه قرار گرفت، اما بخش دوم صحبت‌های مقام معظم رهبری در خصوص ارادت به ساحت مقدس حضرت ولی عصر، مغفول ماند.

صادق‌زاده تصریح کرد: در رابطه با بخش دوم سخنان رهبری در ۲۲ فروردین ۱۳۹۸، ما جشنواره‌ای با نام عرض ارادت به حضرت ولی عصر برگزار کردیم که رویکرد آن پیگیری آسیب‌های اجتماعی و کمک مومنانه انجام بود؛ در طول این جشنواره، گزارش‌هایی از سراسر کشور به قرارگاه ارسال شد که طبق آن، ۱۵۴۲ مسجد در این طرح حضور یافتند و فعالیت‌های خود را ارائه کردند و پس از غربالگری و پیگیری، حدود ۷۷ مسجد که فعالیت بیشتری در این زمینه داشتند شناسایی شدند.

وی خاطرنشان کرد: به علت وجود محدودیت‌ها و رعایت مسائل بهداشتی، میزبان تعداد اندکی از امامان جماعت هستیم که از ۲۰ استان و شهرستان، در این اختتامیه حضور یافتند.

رئیس قرار گاه مهر و امید مساجد کشور تاکید کرد: هدف از برگزاری این جشنواره، در مرحله اول توصیه به منصه ظهور رساندن فرمایشات مقام معظم رهبری و تقویت مساجد با محوریت امام جماعت‌ها بود؛ زیرا اگر مساجد به سمت احیا کارکرد خود حرکت کنند، گره بسیاری از مشکلات باز خواهد شد.

صادق‌زاده خاطرنشان کرد: امروز افتتاحیه دفتر صلح و سازش را در دستور کار داریم که برای اولین بار در کشور اجرا می‌شود و برنامه‌ریزی‌های آن توسط قوه قضائیه انجام شده است. در این طرح، پرونده‌هایی که می‌تواند به صلح و سازش منجر شود، به مساجد ارجاع داده خواهد شد.

کد خبر 472995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.