رئیسی: هیچ سازمانی حق ندارد به جنگل و اراضی ملی تعرض کند

رئیس قوه قضائیه گفت: هیچ سازمان و دستگاهی در این کشور حق ندارد مرتکب تخلف شود و همه سازمان‌ها و دستگاه‌ها باید خود را مکلف به اجرای عدالت و قانون بدانند؛ بنابراین هیچ سازمانی حق ندارد به جنگل و اراضی ملی تعرض کند.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی قوه قضائیه، سیدابراهیم رئیسی صبح امروز -پنجشنبه، ۱۶ بهمن- در جلسه شورای اداری استان گیلان با قدردانی از تلاش‌های کادر درمان در مقابله با ویروس کرونا و ضمن تبریک میلاد حضرت زهرا (س) و ایام الله دهه فجر اظهار کرد: آنچه در یوم الله ۲۲ بهمن واقع شد جلوه قدرت الهی بود که خداوند متعال به ملت بزرگ ایران عنایت کرد.

وی افزود: امام خمینی (ره) به دنبال تحول در فکر، اندیشه، اخلاق، عمل و بخش‌های مختلف جامعه‌ای بود که وابستگی و خفقان و استبداد آن را رنج می‌داد. امام راحل میان جمهوریت و اسلامیت پیوند برقرار کرد؛ به نحوی که اراده مردم در عمل به دین و آموزه‌های دینی محور قرار گرفت و جمهوری اسلامی شکل گرفت.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه موضوع «تحول» همواره باید مدنظر باشد گفت: بخش‌های مختلف کشور حق عقب نشینی و درجا زدن و توقف ندارند. در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، برنامه‌ها و حرکت‌ها باید رو به جلو بوده و همواره پویایی بر کار مسلط باشد.

رئیسی در ادامه با اشاره به نعمت‌ها و ذخایر مادی زیادی که در استان گیلان وجود دارد، اظهار کرد: جنگل‌ها، تالاب‌ها و رودخانه‌های استان گیلان از جاذبه‌های طبیعی این استان و از ذخایر مادی آن محسوب می‌شود که باید در راستای صیانت از آنها کوشش کرد.

وی افزود: استان گیلان از سرمایه نیروی انسانی کارآمد و تحصیل‌کرده بهره مند است و این نیروی انسانی جوان از جمله مهمترین نعمت‌هاست که ایجاب می‌کند مدیران استانی با ارتقا بهره‌وری از توانایی این سرمایه انسانی و همچنین ذخایر مادی موجود در استان بیشترین بهره برداری را به عمل آورند.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه ارتقا تولید و رفع موانع تولید و حفظ ذخایر مادی و طبیعی امری شدنی و ممکن است، گفت: منابع و ذخایر طبیعی باید حفظ شود و باید در مقابل ارتباطات ناسالم و زد و بندهایی که در ادوار مختلف وجود داشته و موجب تعدی و تعرض به منابع طبیعی و ذخایر ملی شده است، ایستاد و در این راستا چنانچه مدیری مرتکب تخلف شده است باید به شدت با او برخورد کرد.

رئیسی با بیان اینکه مدیران باید در اجرای قانون و حفظ شئون اجتماعی و رعایت عدالت، پیش‌قدم و سرآمد باشند و به هیچ وجه قابل قبول نیست که مدیری در موضوع تعرض به منابع طبیعی تخلف کند و اقدام به ویلاسازی به صورت غیر قانونی در بستر طبیعت کند، گفت: قطعاً در صورت وقوع چنین امری به شدت با آن مدیر برخورد می‌شود و ویلای او نیز تخریب می‌گردد.

وی با اشاره به وضعیت کارخانه صنایع پوشش ایران گفت: اتفاقی که برای کارخانه پوشش رخ داده یک فاجعه است؛ از برفی که در سال ۸۳ در استان گیلان آمد، سوءاستفاده صورت گرفت و عده‌ای اقدام به ویران کردن کارخانه پوشش که ثروت ملی است، کردند. من تأکید کرده‌ام که باید کسانی که در آسیب رساندن به کارخانه نقش داشتند تحت تعقیب قرار گیرند و باید تولید در این کارخانه مجدداً احیا شود و رونق بگیرد.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه خصوصی سازی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است و بخش خصوصی واقعی باید مورد حمایت تسهیلاتی و قضائی قرار گیرد، گفت: خصوصی سازی با آتش زدن مال مردم و دولت و ویران کردن یک کارخانه سرپا تفاوت دارد و کسانی که به اسم خصوصی سازی سبب خسارت به اموال ملی و تولید کشور می‌شوند، با قاطعیت تحت تعقیب قرار می‌گیرند.

رئیسی در ادامه به موضوع پسماندها که به تهدیدی برای محیط زیست گیلان تبدیل شده است اشاره کرد و گفت: مدیران استانی باید برای رفع معضل پسماندها که به طبیعت و رودخانه‌ها و تالاب‌های استان گیلان خسارت وارده کرده، چاره اندیشی و تدبیر کنند تا خسارت به صنعت گردشگری استان وارد نشود.

وی همچنین با بیان اینکه کشور ما کشور انتخابات است که امری بسیار پسندیده است، گفت: باید توجه داشت که نباید به واسطه تغییر مدیران در نتیجه انتخابات، توقفی در تحول و پیشرفت به وقوع بپیوندد و همه مدیران در هر دوره‌ای باید اجرای عدالت را سرلوحه اعمال خود قرار دهند و بدانند که عمل در راستای عدالت از اخلاق و فکر و عمل جوانان و مردم ما صیانت می‌کند.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به وضعیت شرکت رشت الکتریک گفت: شرکت رشت الکتریک، نگین انگشتری تولید در استان گیلان بود؛ اما اکنون به تلی از خاک تبدیل شده است. من در بازدیدی که صبح امروز از منطقه‌ای که این کارخانه در آن واقع شده بود داشتم، پای صحبت مردم نشستم و پس از آن، رئیس دادگستری استان گیلان را مکلف کردم با بکارگیری یک تیم قضائی مجرب با فوریت و به سرعت وضعیت شرکت رشت الکتریک را پیگیری کند و نحوه برخورد با متخلفان و کیفر آنها را به اطلاع مردم برساند و هیچ مانعی نباید در مقابل کار پیگیری وضعیت شرکت رشت الکتریک باشد.

رئیسی در ادامه با بیان اینکه وقوع تخلف از سوی سازمان‌ها و دستگاه‌ها به هیچ وجه قابل قبول نیست گفت: با سازمان متخلف باید شدید تر از افراد متخلف برخورد کرد. هیچ سازمان و دستگاهی در این کشور حق ندارد مرتکب تخلف شود و همه سازمان‌ها و دستگاه‌ها باید خود را مکلف به اجرای عدالت و قانون بدانند. بنابراین هیچ سازمانی حق ندارد به جنگل و اراضی ملی تعرض کند.

وی با بیان اینکه هیچ مانعی را نباید مانع بشماریم و بسیاری از مسائل قابل حل است، گفت: هیچ گره‌ای نیست که به دست مردم حل شود. ما می‌توانیم و مردم گیلان، تیپ‌ها و لشکرهای این استان این موضوع را اثبات کردند. دستان شما تواناست و بسیاری از شما بچه‌های دیروز جبهه هستید.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه رونق تولید در کشور به معنای تولید قدرت است و نباید اجازه تضعیف تولید در کشور را دهیم، ادامه داد: مساله تولید امروز مساله کشور است و مساله جهش تولید مساله جدی است و نباید اجازه دهیم کارخانه‌ای از کار بیفتد.

پیش از سخنان رئیس قوه قضائیه، ارسلان زارع، استاندار گیلان با بیان اینکه سال ۱۴۰۰ انشاالله سال اتمام پروژه‌های اولویت دار از جمله آزادراه قزوین-رشت می‌باشد، از افتتاح ۸۹۵ پروژه عمرانی و اقتصادی در دهه فجر امسال خبر داد.

وی با اشاره به کاهش آمار سرقت‌های مسلحانه، سرقت به عنف و برخی از جرایم در استان گیلان عنوان کرد: با برگزاری مستمر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و ستاد پیگیری سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در دستگاه قضائی ۴۲۰ بنگاه اقتصادی طی دو سال اخیر احیا شدند.

همچنین آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان در این نشست با اشاره به مشکلات پسماند استان گیلان، گفت: تالاب انزلی در سال‌های اخیر دستخوش برخی سیاست‌بازی‌ها در مرکز شده است.

وی با اشاره به تهدید سلامتی مردم گیلان از ناحیه دو رودخانه در این استان، از آمادگی کامل برای همکاری و همراهی آحاد مردم با دستگاه قضائی خبر داد.

کد خبر 472971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.