اختصاص اعتبار ۲۲ میلیارد ریالی به مدیریت بحران شهرداری آستارا

شهردار بندر آستارا از اختصاص ۲۲ میلیارد ریال اعتبار به ستاد مدیریت بحران شهرداری این شهر خبر داد.

جواد معیتی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: مطالعات هدایت آب‌های سطحی و کنترل سیلاب شهری از سوی مدیریت شهری با کمک مشاور انجام شده است که نتایج آن به صورت کتبی و شفاهی به ستاد مدیریت بحران استان گیلان ارائه شد.

وی افزود: هر ساله هنگام بارندگی شدید، رودخانه مرداب طغیان می‌کند و مناطق مسکونی خلیل آباد و شهید رستمیان دچار آبگرفتگی می‌شود و ساکنان آن را دچار مشکلات زیادی می‌کند.

شهردار آستارا ادامه داد: شهرداری طی چند سال گذشته تعریض و تعمیق، بسترسازی، اصلاح و لایروبی رودخانه مرداب را انجام داده است به طوری که در سال ۱۳۹۸ و امسال شاهد کاهش آبگرفتگی در مناطق خلیل آباد و شهید رستمیان بودیم اما پیش بینی کارشناس واحد عمران شهرداری این است که اگر رودخانه در هنگام بارندگی دچار طغیان شدیدی شود این مناطق به احتمال زیاد دوباره دچار آبگرفتگی خواهند شد.

وی عنوان کرد: شهرداری آستارا هفته گذشته برای هدایت آب‌های سطحی و کنترل سیلاب شهری با ارسال نامه‌ای مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار از ستاد مدیریت بحران استان گیلان درخواست کرده بود که این ستاد روز گذشته مبلغ ۲۲ میلیارد ریال را به شهرداری اختصاص داد که هفت میلیارد ریال آن جذب شد.

معیتی ادامه داد: با تخصیص اعتبار مذکور برای شهرداری، در فاز نخست برای جلوگیری از آبگرفتگی و هدایت آب‌های سطحی مناطق آبگیر و پرخطر که در معرض سیلاب قرار دارند، لوله گذاری به طول یک هزار و ۳۷۰ متر تا دریای خزر انجام خواهد شد که با این اقدام بخش زیادی از آب گرفتگی مناطق شهری رفع می‌شود.

شهردار آستارا خاطرنشان کرد: رفع کامل آبگرفتگی نقاط مختلف این شهر نیازمند احداث دیواره حفاظتی، تعریض و تعمیق، بسترسازی، اصلاح و لایروبی کامل دو رودخانه مرداب و خواجه کری در محدوده شهر و احداث دوسر دهنه در ابتدا و انتهای کانال انحرافی متصل کننده این دو رودخانه توسط شهرداری است که امیدواریم با اختصاص اعتبارات مورد نیاز مدیریت شهری بتواند اقدامات لازم را انجام دهد.

به گزارش ایمنا، شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

کد خبر 472964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.