مصوبات ادوار مجلس برای شوراها در تضاد قانون اساسی است

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت : قوانینی که تاکنون مجلس در مورد شوراها تصویب کرده با مفاد قانون اساسی در مورد شوراها تناقض دارد و در قوانین مجلس اختیارات شوراها بسیار محدود شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا احمدی در حاشیه اجلاس امروز (پنجشنبه) شورای عالی استان‌ها با اشاره به حضور رئیس مجلس در این نشست، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح‌های شورای عالی استان‌ها باید در مجلس بررسی و تصویب شود و در اجلاس امروز از آقای قالیباف خواستیم که مجلس هرچه سریع‌تر به طرح‌های شورای عالی استان‌ها بپردازد.

وی با اشاره به طرح جامع مدیریت شهری، افزود: در کشور همه مسئولان باید با هم پیوستگی داشته باشند تا مردم دچار مشکل نشوند؛ طرح جامع مدیریت شهری با همین هدف مطرح شده و اگر خدماتی که توسط شوراها ارائه می‌شود، تجمیع شود بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

رئیس شورای عالی استان‌ها با اشاره به اصلاح قوانین شوراها در مجلس تصریح کرد: قوانینی که تاکنون مجلس در مورد شوراها تصویب کرده با مفاد قانون اساسی در مورد شوراها تناقض دارد و در قوانین مجلس اختیارات شوراهای را بسیار محدود شده است.

وی اضافه کرد: قوانین باید ضمانت اجرا داشته باشند و بر همین اساس از رئیس مجلس خواستیم که قوانین مجلس در مورد شوراها ضمانت اجرا داشته باشند.

احمدی با اشاره به ضرورت حضور مسئولان در شورای عالی استان‌ها خاطرنشان کرد: تاکنون از این طریق بسیاری از مشکلات حل شده است درحالی که پیشتر مصوبات شورای عالی استان‌ها در دیوان عالی کشور رد می‌شد اما براساس یکی از تفاهم‌نامه‌ها، یک نماینده از شورای عالی در این دیوان حاضر می‌شود که می‌تواند گام مؤثری تلقی شود.

رئیس شورای عالی استان‌ها در مورد چالش مالیات بر ارزش افزوده گفت: این موضوع تقریباً حل شده است. ماده ۵۳ مالیات بر ارزش افزوده مربوط به عوارض در وظایف شوراهاست که اگر این ماده قطعی می‌شد عملاً دست شوراها در این ماده بسته می‌شد.

کد خبر 472957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.