شهر انسان محور در مقابل شهر خودرو محور مطرح می‌شود

شهردار شیراز گفت: دقت و مسئولیت پذیری در انجام امور و داشتن نگاهی نرم به مسائل از خصوصیات بانوان است و می‌طلبد که از این ظرفیت بیشتر استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حیدر اسکندرپور در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

"در مجموعه شهرداری بیش از هزار نفر از زنان با مدارک دکتری، کارشناسی ارشد و کارشناسی مشغول فعالیت هستند و این ظرفیت باید متعالی تر عمل کند. اغلب بانوان شاغل در مجموعه شهرداری شیراز با دارا بودن تحصیلات عالی اما دارای وضعیت شغلی شرکتی هستند و طبق قانون امکان به کار گیری آنها در پست‌های مدیریتی ممکن نیست. بدین دلیل با وجود داشتن همکاران بانوی متخصصی که داریم و می‌توانند در پست‌های مدیریتی عمل کنند اما نمی‌توانیم از ظرفیت آنها به درستی استفاده کنیم. در سطوح مدیریتی مختلف همچون معاونین سازمان‌ها و مناطق و رؤسای ادارات که از بانوان متخصص استفاده کردیم، موفق عمل کرده‌اند. اداره کل سرمایه انسانی شهرداری شیراز با راه اندازی کارگروهی متشکل از بانوان، پست‌های مدیریتی سطوح مختلف را بررسی و بانوانی که شرایط احراز این پست‌ها را دارند، مشخص کنند تا بتوانیم از ظرفیت آنها بیشتر استفاده کنیم. شورای اسلامی شهر شیراز نیز از این رویه استقبال می‌کند.

وقتی از شهر انسان محور صحبت می‌شود، موضوع شهرسازی است و نگاه فلسفی نداریم. شهر انسان محور در مقابل شهر خودرو محور مطرح می‌شود. باید فرصت حضور انسان‌ها در فضای شهر فراهم شود و در طراحی پیاده راه‌ها، خیابان‌ها، بوستان‌ها و … باید به این نکته توجه کنیم که انسان‌ها راحت و ایمن حضور پیدا کنند. در آغاز راه انسان محوری هستیم. سال‌ها شهر برای خودرو طراحی شده بود و در حال حاضر که می‌خواهیم فضای شهر برای پیاده و دوچرخه متناسب شود باید زیرساخت‌ها تغییر کند که این امر نیازمند زمان است. با تکیه بر رویکرد انسان محوری و ایجاد فضاهای شهری بر مبنای نیازهای شهروندان در احداث پارک‌های جدید مسیرهای پیاده روی و دوچرخه سواری طراحی می‌شود. آرزو می‌کنم شاهد حضور هر چه بیشتر بانوان در پست‌های مختلف باشیم و شهرداران بعدی بتوانند آمارهای بهتری از حضور بانوان در پست‌های مدیریتی ارائه دهند. "

کد خبر 472948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.