مقاوم سازی ۷۸ مورد بافت فرسوده در روستای ارجنک خوانسار

رئیس بنیاد مسکن خوانسار با بیان اینکه تاکنون ۶۵ درصد معابر روستای ارجنک خوانسار آسفالت شده‌اند، گفت: تاکنون ۷۸ مورد بافت فرسوده با استفاده از تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی و ۳۰ میلیون تومانی بلاعوض نوسازی یا مقاوم سازی شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد ابراهیمی امروز (پنجشنبه) در حاشیه بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی روستای ارجنک با بیان اینکه تاکنون ۶۵ درصد معابر روستای ارجنک خوانسار آسفالت شده است، اظهار کرد: بر اساس شاخصه جمعیتی قیر به روستاهای بالای ۲۰ خانوار اختصاص داده می‌شود.

وی گفت: روستای ارجنک شهرستان خوانسار پیشتاز در اجرای طرح مسکن محرومین بود و تاکنون ۷۸ مورد در بافت فرسوده با استفاده از تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی و ۳۰ میلیون تومانی بلاعوض نوسازی یا مقاوم سازی شده‌اند.

رئیس بنیاد مسکن خوانسار با بیان اینکه در شهرستان خوانسار ۱۸ روستا وجود دارد که در ۱۴ روستا بالای ۲۰ خانوار زندگی می‌کنند، گفت: در تمام روستاهای شهرستان در یک یا دو فاز طرح هادی در قالب اجرای آسفالت روستایی و کانال دفع آب‌های سطحی از محل اعتبارات تملک دارایی و قیر رایگان و اعتبار دهیاری‌ها با همکاری بین بنیاد مسکن و دهیاری‌ها اجرا شده است.

ابراهیمی با اشاره به اجرای طرح مسکن محرومین گفت: تاکنون ۶۰ واحد مسکونی در روستاهای شهرستان خوانسار با استفاده از تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی پنج درصدی و ۳۰ میلیون تومانی بلاعوض و هزینه رایگان نقشه اجرا شده است.

وی با بیان اینکه از اجرای طرح مقاوم سازی مسکن محرومین تاکنون یک‌هزار و صد واحد مسکونی در روستاهای شهرستان مقاوم سازی شده‌اند، گفت: با همکاری دستگاه‌های مربوطه اجرای طرح هادی و روستایی به خوبی انجام می‌شود و در این راستا تا کنون حدود ۸۰ درصد معابر روستایی خوانسار از محل اعتبارات قیر رایگان آسفالت و تقدیم ساکنان روستاهای شهرستان شده است.

کد خبر 472900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.