مناسب‌سازی ساختمان‌ها و معابر شهری قزوین برای معلولان

سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری قزوین گفت: برای تامین رفاه و استفاده آسان معلولین، سالمندان و افراد کم توان جسمی حرکتی مناسب‌سازی‌هایی در مکان‌های مختلف در دستور کار قرار گرفته شده است.

به گزارش ایمنا، کیومرث فدایی فر، اظهار کرد: کارشناسان حوزه نظارت بر ساخت و سازهای معاونت تلاش می‌کنند تا ضمن بازدید مستمر از پروژه‌های در حال احداث شهر و یا معابر شهری مشاوره‌های لازم را جهت برطرف کردن مشکلات احتمالی که بر اساس ضوابط و استانداردهای شهرسازی است ارائه کنند.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون مجتمع فرهنگیان واقع در پونک، ساختمان رفاه در بلوار نوروزیان، مرکز تجاری پرواز در خیابان امام، مجتمع مسکونی نانوایان در شهرک کوثر، مجتمع‌های مسکونی تعاونی بازنشستگان تأمین اجتماعی (برج‌های کسری) در بلوار نخبگان، پروژه‌های تجاری البرز و خلیج فارس در خیابان آیت الله طالقانی، ساختمان اتاق بازرگانی در بلوار آیت الله خامنه‌ای و واحد درمانی جهاد دانشگاهی قزوین مورد بازدید کارشناسان این معاونت قرار گرفته است.

سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری قزوین تاکید کرد: در تمامی بازدیدهایی که از ساختمان‌ها و مراکز اداری، واحدهای تجاری و مجتمع‌های مسکونی انجام می‌شود؛ وضعیت آسانسورها، پله‌های برقی، شیب‌راهه‌ها جهت عبور ایمن ویلچر، عریض بودن راهروها و مدخل درها، غیر لغزنده بودن سطوح، تابلوهای هشدار دهنده، تعبیه پارکینگ‌های متناسب با پروژه‌ها، تعبیه پارکینگ معلولین مورد بررسی قرار می‌گیرد.

فدایی فر در خصوص مناسب سازی معابر شهری اضافه کرد: پیاده‌روسازی در شهر، احداث پارک مخصوص سالمندان و افراد کم توان جسمی حرکتی در منطقه پونک، احداث و بهسازی سرویس‌های بهداشتی مناسب سالمندان و افراد کم توان جسمی- حرکتی، بازسازی و نوسازی پیاده روها، جالیزها و نصب صندلی‌های مناسب سالمندان و افراد کم توان جسمی حرکتی در بوستان‌های سطح شهر در این راستا صورت گرفته است.

وی در پایان گفت: مناسب سازی ساختمان‌ها و معابر شهری در دستورکار شهرداری قزوین قرار دارد و در سال آینده نیز دنبال خواهد شد.

کد خبر 472887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.