ضرورت همکاری اهالی ملک آباد باغبادران جهت خرید انشعاب فاضلاب

شهردار باغبادران گفت: با توجه به هزینه سنگین آسفالت معابر شهر انتظار می رود شهروندان محله ملک آباد در خرید و وصل بموقع انشعاب همکاری لازم را داشته باشند تا ضمن جلوگیری از تحمیل خسارت مالی سنگین بر شهرداری نارضایتی عمومی شهروندان کاهش یافته و پساب های خاکستری به سمت زاینده رود سرازیر نشود.

حجت الله امینی باغبادرانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: اجرای شبکه فاضلاب یکی از مهمترین و زیربنایی‌ترین تأسیسات شهری به شمار می‌آید اما اجرای پروژه تأسیسات فاضلاب از جمله پروژه‌های هزینه بر است که در سال‌های اخیر به دلیل تخصیص نیافتن اعتبارات عمرانی، روند اجرای آن در باغبادران بسیار کند شده بود.

وی با بیان اینکه دفع آب‌های سطحی و فاضلاب خانگی یکی از معضلات زیرساختی شهر باغبادران و از مطالبات قدیمی شهروندان است، افزود: با توجه به درخواست شهروندان و همچنین شبکه گذاری فاضلاب که حدود ۲۰ سال پیش در محله ملک آباد و با پیشرفت بیش از ۶۰ درصد انجام شده بود، مدیریت شهری باغبادران پیگیر اتصال شبکه این محله به کلک تور اصلی فاضلاب شهر و در نهایت وصل انشعاب فاضلاب منازل مسکونی و واحدهای تجاری بود.

شهردار باغبادران با اشاره به آغاز اتصال شبکه فاضلاب ملک آباد به شبکه دفع فاضلاب شهر باغبادران، تصریح کرد: اتصال شبکه فاضلاب محله ملک آباد به کلک تور اصلی فاضلاب از مسیر پل مقابل شهرداری انجام خواهد شد که بخشی از کار در ماه‌های گذشته انجام و پس از مدتی تعویق مجدداً کارگاه این پروژه آغاز به کار کرده و جهت اجرای پروژه به مدت یک ماه آینده این مسیر مسدود خواهد بود.

وی ادامه داد: اجرای شبکه فاضلاب در راستای ارتقای امکانات بهداشتی و زیبایی شهر و همچنین برای پاسخگویی به مطالبات شهروندان باغبادران انجام شده اما نیاز است بعد از اتصال شبکه فاضلاب ملک آباد به کلک تور اصلی فاضلاب شهر، شهروندان برای خرید حق انشعاب اقدام کنند.

امینی اضافه کرد: هر مسیری که شبکه فاضلاب آن در محله ملک آباد اجرا و تکمیل شده انشعاب آن نیز واگذار خواهد شد از طرفی بر اساس مذاکرات با شرکت آبفا واگذاری حق انشعاب به صورت اقساط انجام خواهد شد تا در وضعیت اقتصادی فعلی فشار مضاعفی بر شهروندان وارد نشود.

وی اضافه کرد: با توجه به هزینه سنگین آسفالت معابر شهر انتظار می‌رود شهروندان محله ملک آباد در خرید و وصل بموقع انشعاب همکاری لازم را داشته باشند تا ضمن جلوگیری از تحمیل خسارت مالی سنگین بر شهرداری نارضایتی عمومی شهروندان کاهش یافته و پساب‌های خاکستری به سمت زاینده رود سرازیر نشود.

کد خبر 472865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.