بهسازی بازار کهنه قم با هدف توسعه گردشگری

مدیرکل طرح‌های توسعه شهری شهرداری قم با اشاره به اهداف بهسازی بازار کهنه گفت: برای بهسازی بافت تاریخی در قم عمده کار توسط شهرداری با مساعدت شورای اسلامی شهر انجام‌ می‌شود.

به گزارش ایمنا، محسن صادقی امینی در حاشیه کلنگ زنی و عملیات اجرای پروژه بهسازی بازار کهنه، اهمیت بهسازی کف و جداره مسیر تاریخی و گردشگری شهر قم را موردتوجه قرارداد و اظهار کرد: این بهسازی دارای سلسله مراتبی بوده که گام نخست آن را شهرداری با اختصاص بودجه برای آن برداشته است.

وی هدف عالی از بهسازی بازار کهنه را توسعه شهر قم و ارتقا وضعیت گردشگری قم دانست و افزود: ایجاد ارتباط بیشتر بین ساکنان و کسبه این مسیر اهدافی است که با بهسازی و رونق دوباره بازار در قم ایجاد می‌شود.

مدیرکل طرح‌های توسعه شهری شهرداری قم به انجام فعالیت‌ها و عملیات تکمیلی اشاره کرد و گفت: برای رسیدن به اهداف پروژه باید فعالیت‌های تکمیلی توسط میراث فرهنگی و کسبه و هیئت‌امنا بازار انجام‌شده تا پروژه ابتر نماند.

وی ادامه داد: باید تمام ارگان‌های اجرایی مرتبط از جمله اداره کل تعاون که دبیر کارگروه توانمندسازی ستاد بازآفرینی است و میراث فرهنگی در کنار کار آمده تا به کمک مالکان و کسبه این پروژه را تکمیل کنیم.

صادقی امینی مسیر بافت تاریخی فرهنگی را مسیر عبور گردشگران دانست و تأکید کرد: حرکت در این مسیر باید به سهولت انجام‌شده و به بهترین صورت به گردشگران معرفی شود.

وی طرح‌های بهسازی بافت تاریخی برای سال ۱۴۰۰ را معرفی کرد و گفت: ۵ مسیر در بودجه سال ۱۴۰۰ به مسیرهای دیگر اضافه‌شده و شاهد ادامه آن هستیم. مانند بازار کهنه و نو، کوچه ۵ عمار یاسر که بخشی از اعتبارات آن را شهرداری و بخش دیگر آن از تبصره ۱۸ منابع ملی تأمین می‌شود.

مدیرکل طرح‌های توسعه شهری شهرداری قم ادامه داد: برای بهسازی بافت تاریخی از ظرفیت صندوق توسعه ملی نیز استفاده‌شده اما عمده کار توسط شهرداری با مساعدت شورای اسلامی شهر قم انجام می‌شود و امیدواریم بتوانیم به‌موقع پروژه‌ها را به اتمام برسانیم.

کد خبر 472861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.