تحکیم مناسبات بین‌المللی شهرداری اصفهان با طرح شهروند دیپلمات

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان گفت: امیدواریم طرح شهروند دیپلمات تحولی را در روابط اصفهان با شهرهای خواهرخوانده ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایمان حجتی شامگاه چهارشنبه (١٥بهمن ماه) در دیدار با معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان وزارت امور خارجه اظهار کرد: یکی از اتفاقات خوبی که در شهرداری اصفهان رخ داد ایجاد اداره امور بین‌الملل بود که با همکاری نمایندگی وزارت خارجه توانست فعالیت‌های مناسبی را انجام دهد.

وی افزود: از مهرماه ۹۸ متوجه شدیم که ارتباط اصفهان با شهرهای خواهرخوانده مانند بارسلون، فلورانس، کویت، کوالالامپور، سن پطرزبورگ کم رنگ شده، در همین راستا با استفاده از ظرفیت ایجاد شده در زمان شیوع کرونا این ارتباطات تقویت شد.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان یادآور شد: از تیرماه ۹۹ به این جمع بندی رسیدیم که طرحی را با کمک شهروندان در عرصه بین‌المللی مطرح کنیم در همین راستا امسال با رعایت پروتکل‌های بهداشتی دو نمایشگاه در چین توسط ایرانیان مقیم این کشور با حمایت مالی شهرداری اصفهان برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: مبنای طرح شهروند دیپلمات استفاده از ظرفیت شهروندانی است که زمینه‌های ارتباطی مثبتی را دارا باشند.

وی خاطرنشان کرد: شکل‌گیری دانش، مهارت و نگرش بین‌المللی در تمامی مجموعه‌های شهر نکته بسیار مهمی است.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان ادامه داد: اهداف طرح شهروند دیپلمات ارتباطات مؤثر با خواهرخوانده‌ها، شناسایی تسهیلگران شهروندی، توسعه همکاری‌های اقتصادی و علمی به ترتیب با محوریت بخش خصوصی و دانشگاه‌های اصفهان، افزایش تعاملات با دستگاه دیپلماسی کشور و همچنین شکل‌گیری دانش، مهارت و نگرش بین‌المللی در تمامی مجموعه‌های شهر است.

وی در پاسخ به سوال اینکه چه کسانی می‌توانند شهروند دیپلمات باشند، گفت: این ابتکار به دنبال آن است تا آن دسته از تسهیلگران شهروندی از جمله بازرگانان، اساتید، ورزشکاران، دانشجویان، فعالان فرهنگی و رسانه‌ای، ایرانیان خارج از کشور و… که دارای بسترها و کانال‌های مناسب و مجاز برای معرفی و تقویت جایگاه، برند و ظرفیت‌های اصفهان در شهرهای خواهرخوانده و کشورهای خود هستند، بتوانند در قوت بخشیدن به ارتباطات فرهنگی، هنری، اقتصادی و علمی طرفین به کنشگری بپردازند.

حجتی یادآور شد: در راستای این طرح می‌توانیم از ظرفیت ایرانیان مقیم خارج از کشور استفاده کنیم بر همین اساس با دستور شهردار اصفهان ردیف‌های بودجه‌ای مشخصی برای این طرح در بودجه ۱۴۰۰ شهرداری پیش بینی شده است.

وی تصریح کرد: به نظر می‌رسد طرح شهروند دیپلمات تحولی را در روابط اصفهان با شهرهای خواهر خوانده ایجاد کند.

کد خبر 472849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.