ارتباط بیماری کرونا و مصرف داروهای ضد افسردگی چیست؟ 

نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که مصرف داروهای ضد افسردگی مانند "فلووکسامین"، خطر ابتلا به نوع شدید بیماری کووید-۱۹ را کاهش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، فلووکسامین یک داروی ضدافسردگی از گروه مهارکننده‌های بازجذب سروتنین است که بیشتر برای درمان اختلال وسواس اجباری استفاده می‌شود. تقریباً حدود یک دهه است که این دارو در بازار عرضه شده است. گروهی از محققان به منظور بررسی تاثیر مصرف داروی ضد افسردگی فلووکسامین بر پیشگیری از بروز نوع شدید بیماری کووید -۱۹ مطالعه جدیدی انجام دادند، آن‌ها برای نیل بدین هدف داده‌های سلامت ۱۱۳ کارمند مبتلا به بیماری کووید -۱۹ را بررسی کردند.

نتایج بررسی‌ها نشان داد که ۶۵ نفر از افراد شرکت کننده در مطالعه که به مدت دو هفته از داروی فلووکسامین استفاده کردند در بیمارستان بستری نشدند همچنین این افراد علائم جدی بیماری کووید -۱۹ را تجربه نکرده و پس از مدت دو هفته بهبود پیدا کردند، اما ۶ نفر از ۴۸ فردی که داروی فلووکسامین را مصرف نکردند در بیمارستان بستری شدند. دو نفر از آنها در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شدند و یک نفر نیز جان خود را از دست داد.

به نظر می‌رسد مصرف داروی ضد افسردگی "فلووکسامین" به مدت دو هفته یا بیشتر به عنوان درمان اولیه بیماری کووید -۱۹ می‌تواند مانع بروز نوع شدید این بیماری شود و خطر ابتلا به علائم جدی بیماری و بستری شدن در بیمارستان را کاهش دهد. محققان در این مطالعه متوجه شدند هیچ کدام از افرادی که از این دارو استفاده کردند به نوع شدید بیماری مبتلا نشدند و ریه‌ها یا دستگاه تنفسی آن‌ها درگیر ویروس کرونا نشد. لازم است در این زمینه مطالعات بیشتری بشود تا نتایج به دست آمده تایید شود.

کد خبر 472845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.