کمتر از ۷.۵ درصد دانش‌آموزان کرمانشاه در شبکه شاد حضور ندارند

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت : کمتر از ۷.۵ درصد دانش‌آموزان استان در شبکه آموزش دانش‌آموزان (شاد) حضور ندارند.

به گزارش ایمنا، مجید یزدان‌پناه با بیان اینکه بر اساس آمارهای وزارت آموزش و پرورش هم اکنون ۹۲.۵۹ درصد دانش‌آموزان استان کرمانشاه در شبکه شاد حضور دارند، گفت: بر این اساس از مجموع ۳۲۷ هزار و ۳۶۹ دانش‌آموز ثبت نام شده در سامانه سناد در استان، ۳۰۳ هزار و ۱۱۲ دانش‌آموز موفق به احراز هویت در شبکه شاد شده‌اند.

وی افزود: هم‌اکنون کمتر از ۷.۵ درصد دانش‌آموزان استان در شبکه شاد حضور ندارند که شامل ۲۴ هزار دانش‌آموز می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به تداوم روند آموزش دانش‌آموزانی که متصل به شاد نیستند با استفاده از دیگر ابزارهای آموزشی مثل خودآموزها، تلویزیون، رادیو و … افزود: با توجه به حضوری شدن آموزش‌ها برای کلاس اولی‌ها و دومی‌ها در مناطق آبی و زرد کرونایی و مدارس با کمتر از ۵۰ نفر جمعیت در تمام مقاطع و استقبال ۳۰ درصدی دانش آموزان شهرها و استقبال ۸۰ درصدی دانش آموزان مناطق روستایی، مشکل زیادی از باب آموزش این دانش آموزان وجود ندارد.

وی اشاره‌ای هم به اهتمام آموزش و پرورش برای تهیه تلفن همراه هوشمند و تبلت برای دانش‌آموزان فاقد این امکانات آموزشی داشت و گفت: بر اساس آمارها تعداد دانش آموزان فاقد تلفن همراه هوشمند و تبلت استان کرمانشاه حدود ۲۹ هزار دانش آموز بوده که با همراهی نهادهای حمایتی مثل کمیته امداد و بهزیستی و البته حضور پررنگ خیرین این آمار به ۲۴ هزار دانش آموز رسیده که به جد به دنبال تهیه ابزارهای هوشمند مورد نیاز این دانش آموزان هستیم و در این زمینه چشم به حمایت خیرین داریم، اگرچه تهیه این حجم ابزارهای الکترونیک کار پرهزینه‌ای است.

یزدان پناه ادامه داد: تمام سعی ما این است که حتی یک نفر در استان بازمانده از تحصیل نشود، اما آمار بازماندگان از تحصیل را پس از پایان امتحانات خرداد ماه و از روی حضور نیافتن دانش آموزان در امتحانات پایان سال می‌توان اعلام کرد.

وی با اشاره به دلایل اصلی ترک تحصیل دانش آموزان به ویژه در مناطق محروم و دور افتاده افزود: ازدواج در سنین پایین یکی از اصلی‌ترین علل بازمانده از تحصیل شدن دختران است، هرچند علل دیگری مثل مشکلات اقتصادی و فقر فرهنگی را هم باید به این آمار اضافه کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه تعداد مدارس غیردولتی استان کرمانشاه در چهار سال گذشته از ۱۱۰ مدرسه به ۱۵۲ مدرسه رسیده، گفت: تعداد مراکز آزاد آموزش و پرورش از ۴۱۳ مرکز به ۵۲۳ مرکز رسیده است. تعداد مراکز پیش دبستانی هم از ۴۱۰ مرکز به ۵۹۸ مرکز افزایش یافته است.

وی با اشاره به تغییر کاربری ۱۷ فضای ورزشی درون مدرسه‌ای از سالن‌ها و فضاهای غیرقابل استفاده مدارس از پارسال، ادامه داد: از پارسال شش زمین چمن مصنوعی هم به مدارس استان اضافه شده که البته ساخت سه زمین آن را خانواده مدلل که از خیران استان هستند، تقبل کرده‌اند.

یزدان پناه با بیان اینکه در سنوات گذشته و از محل اعتبارات سفر رهبری سه استخر ورزشی شامل دو استخر در شهر کرمانشاه و یکی در شهرستان قصرشیرین برای دانش آموزان ساخته شده، گفت: همچنین دو استخر ورزشی در شهرستان‌های کرمانشاه و سرپل ذهاب ساخته شده و دو استخر دیگر هم در دو شهرستان روانسر و دالاهو در دست ساخت است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کد خبر 472839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.