۱۳۳ باند سرقت متلاشی شد

کشف ۳۰۰ کیلوگرم تریاک، کشف ۲۶۷ میلیارد ریال کالا و ارز قاچاق، دستگیری عامل نزاع با سلاح گرم، به دام افتادن فراری و متلاشی شدن ۱۳۳ باند سرقت را در بسته حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فرمانده انتظامی نائین در شرق استان اصفهان از کشف ۳۰۰ کیلوگرم تریاک از بار خیار یک دستگاه کامیون بنز عبوری در این شهرستان خبر داد.

هادی کیان مهر گفت: مأموران یگان امداد فرماندهی انتظامی این شهرستان شب گذشته حین کنترل و رصد خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون بنز که از استان‌های جنوبی کشور به سمت تهران در حرکت بود، مشکوک شدند و آن را متوقف کردند.

وی با بیان اینکه این خودرو حامل بار خیار بود، اظهار کرد: پس از بازرسی صورت گرفته این مقدار مواد مخدر که به طرز ماهرانه‌ای در قسمت بار کامیون جاسازی شده بود، کشف شد.

فرمانده انتظامی نائین افزود: خودروی مذکور توقیف و راننده آن تحویل مرجع قضائی شد و شهرستان نائین در ۱۴۰ کیلومتری شرق اصفهان قرار دارد.

کشف ۲۶۷ میلیارد ریال کالا و ارز قاچاق

رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا از کشف ۲۶۷ میلیارد ریال کالا و ارز قاچاق خبر داد و گفت: با اقدامات تخصصی و تلاش‌های شبانه‌روزی مأموران پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز طی هفته گذشته، انواع کالای قاچاق شامل لوازم جانبی تلفن همراه، ارز، لوازم برقی و دیگر مواردی در این زمینه کشف و ضبط شد.

محمدرضا مقیمی افزود: کالای مکشوفه به سازمان جمع‌آوری اموال تملیکی تحویل و همچنین ۱۶ نفر دستگیر و به همراه پرونده متشکله برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

وی با اشاره به فرامین مقام معظم رهبری، ادامه داد: در حوزه قاچاق کالا و ارز کماکان برخورد قاطعانه با دانه درشت‌ها در دستور کار این پلیس قرار دارد.

این مقام ارشد انتظامی افزود: افراد باید در صورت مشاهده هرگونه قاچاق کالا و ارز موضوع را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

دستگیری عامل نزاع با سلاح گرم که منجر به قتل شد

فرمانده انتظامی استان ایلام گفت: با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی استان، قاتل فراری که سال گذشته در شهرستان چرداول با اسلحه گرم مرتکب قتل شده بود، دستگیر شده است.

دلاور القاصی مهر اظهار کرد: مردادماه سال گذشته و در جریان یک نزاع دسته جمعی در بخش شباب از توابع شهرستان چرداول، شخصی با اسلحه گرم یک نفر را به قتل می‌رساند و بلافاصله از محل متواری می‌شود.

وی افزود: با توجه به حساسیت موضوع و در راستای مطالبه مردمی و خانواده زیان دیده، پس از دستگیری عاملان نزاع دسته جمعی و همچنین ۲ نفر از همدستان قاتل، دستگیری قاتل فراری به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: قاتل فراری در این مدت با شگردهای مختلف و مهاجرت‌های خود به استان‌های کشور خود را از دید پلیس مخفی کرده بود.

وی افزود: با تشکیل تیم‌های مجرب کارآگاهان پلیس آگاهی، قاتل در یکی از استان‌های غربی کشور شناسایی و با دستور مقام قضائی دستگیر شد.

القاصی مهر اضافه کرد: پس از دستگیری قاتل و مطلع شدن خانواده مقتول، این خانواده زیان دیده با ارسال پیام‌هایی از اقدام پلیس در راستای دستگیری قاتل قدردانی کردند.

قاتل فراری دستگیر شد

فرمانده انتظامی بروجرد از دستگیری قاتل فراری که موجب قتل ۲ نفر شده بود، خبر داد.

عزت الله غلامی از دستگیری قاتل فراری خبر داد و اظهار کرد: مأموران پلیس شهرستان بروجرد از مخفیگاه قاتل فراری در تهران، که چند وقت پیش در بروجرد موجب قتل ۲ نفر شده بود مطلع و موضوع را در دستور کار قراردادند.

وی افزود: مأموران با هماهنگی قضائی و اخذ نیابت به تهران اعزام و با همکاری مأموران این استان قاتل مورد نظر را شناسایی و دستگیر کردند.

۱۳۳ باند سرقت متلاشی شد

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی از متلاشی شدن ۱۳۳ باند سرقت از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

سامان غنی زاده با بیان اینکه با متلاشی شدن این باندها ۴۳۶ نفر سارق به همراه ۴۱ مال‌خر شناسایی و دستگیر شده است، افزود: ارزش ریالی اموال مکشوفه سرقتی ۶۰۰ میلیارد ریال برآورد می‌شود و در این زمینه نیز ۴۲ واحد صنفی متخلف پلمپ شد.

وی با بیان اینکه امسال ۷۷ درصد از مجموع سرقت‌ها در استان منجر به کشف شده است، ادامه داد: ۶۷ درصد سارقان شناسایی شده در استان دارای سابقه اعتیاد به مواد، ۵۳ درصد دارای سابقه دستگیری و بیشترین آمار دستگیری‌ها در سنین ۲۰ تا ۳۰ ساله بوده است.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی با اشاره به کاهش ۳۰ درصدی سرقت با خشونت، رتبه استان را از لحاظ آمار سرقتی ۱۸ و از لحاظ جمعیتی در کشور ۳۲ است، افزود: هیچ پرونده مرگ مشکوک در استان مفتوح نمانده و در زمینه کشف قتل نیز ۱۱۰ درصد پرونده‌ها (۱۷ پرونده مربوط به سایر استان‌ها و سال‌های گذشته) کشف و مختومه شد.

وی در خصوص جعل و کلاهبرداری افزود: همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون ۹۶ درصد پرونده‌های جعل با دستگیری ۵۷۶ نفر جاعل و ۹۶ درصد پرونده‌های کلاهبرداری با دستگیری ۸۳۶ کلاهبردار کشف شد.

غنی‌زاده گفت: ۲۷۷ عملیات نیابت قضائی برای ۱۰ استان انجام شده که نتیجه این عملیات دستگیری ۲۱۵ نفر از متهمان متواری و غیربومی شده است و همچنین ۱۱ هزار و ۱۵۴ مورد کنترل مجرمین سابقه در ۱۰ مرحله در برنامه کاری پلیس آگاهی انجام شد.

وی گفت: افراد می‌توانند در سامانه مجازی "نما" به آدرس www.plice.ir که برای نمایش اموال مسروقه مکشوفه فعال شده است، اموال مسروقه خود را جست‌وجو کنند.

کد خبر 472820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.