آیا سود بالای بانکی به ضرر تولیدکنندگان است؟

یک فعال تعاونی گفت: بیشتر واحدهای تولیدی تنها با ۲۰ درصد ظرفیت کار می کنند. نرخ بالای سود تسهیلات بانکی و قوانین دست و پاگیر از عمده ترین مشکلات واحدهای تولیدی است.

به گزارش ایمنا، علیرضا مرادی اظهار کرد: در حالی که در کشورهای دیگر برای رونق تولید تسهیلات ویژه‌ای در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌گیرد و نقدینگی آنها با کمترین هزینه تأمین می‌شود ولی متأسفانه بسیاری از تولیدکنندگان داخلی با مشکلات عدیده مواجهند و نرخ بالای سود تسهیلات بانکی و قوانین دست و پاگیر بلای جان آنها شده است.

وی با بیان اینکه بسیاری از واحدهای تولیدی در حال رکود و تعطیلی هستند و با وجود مشکلات بسیار توان ادامه فعالیت ندارند، گفت: در حال حاضر واحدهای تولیدی تنها با ۲۰ درصد ظرفیت خود فعالیت می‌کنند این در حالی است که ۵۰ درصد از کل تعاونی‌های کشور را تعاونی‌های تولیدی تشکیل می‌دهند که نیمی از آنها در تهران فعالیت دارند.

مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی‌های تولیدی با طرح این پرسش که تولیدکنندگان با نرخ سود تسهیلات ۲۸ درصدی و مالیات بر ارزش افزوده ۹ درصدی و هزینه‌های اداری چگونه می‌توانند ادامه فعالیت دهند؟ گفت: امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال جهش تولید نامگذاری شده و قطعاً ایشان بر اساس شرایط خاص اقتصاد کشور، بحث جهش تولید و تأکید بر هدایت ظرفیت‌های پوششی، خدماتی و سرمایه‌ای را به سمت تولید متذکر شده‌اند؛ لذا معتقدم ظرفیت بالای تولید باید مورد توجه قرار گیرد و جلب و جذب مشارکت عامه مردم در فعالیت‌های اقتصادی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی راهگشای مشکلات موجود کشور باشد.

مرادی تعاونی‌ها را اهرمی مناسب برای رشد و توسعه اقتصادی دانست و تاکید کرد: تعاونی‌ها مطابق اصل ۴۳ قانون اساسی به عنوان رکن دوم اقتصاد کشور شناخته می‌شوند و در افزایش تولید، بهبود وضع معیشت و ارتقای سطح درآمد اثرگذارند.

وی افزود: بخش تعاون به دلیل ظرفیت‌ها و توانمندیهای بالای خود نقش مؤثری در ایجاد اشتغال پایدار، خلق فرصت‌های شغلی جدید و کاهش بیکاری دارد.

کد خبر 472784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.