اگر دیابت دارید کلم بروکلی بخورید

مشاور طب سنتی گفت: مقدار بالای فیبر غذایی موجود در کلم بروکلی برای افراد دیابتی بسیار مفید است و آن‌ها باید برای کنترل بیماری، این سبزی با ارزش را در وعده‌های غذایی خود قرار دهند.

بهنام یوسفیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه کلم بروکلی یکی از سبزیجات بسیار با ارزش و سرشار از مواد مغذی است، اظهار کرد: کلم بروکلی فواید بیشمار و مواد مغذی فراوانی برای حفظ سلامت انسان و پیشگیری از بروز بیماری‌ها دارد.

وی با اشاره به اینکه کلم بروکلی دارای ماده‌ای به نام "سولفورافان" است، ادامه داد: این ماده تعداد، اندازه و تکثیر تومورهای سرطانی را به نحو چشمگیری کاهش می‌دهد و از ابتلا به سرطان به خصوص سرطان سینه، معده، روده بزرگ، رکتوم و ریه‌ها در انسان پیشگیری می‌کند.

این مشاور طب سنتی با توضیح این که بروکلی دارای مقادیر زیادی فیبر، کاروتنوئید ، ویتامین A ،C و K است، افزود: این مواد باعث پیشگیری از بروز سرطان معده و روده می‌شود. کلم بروکلی به دلیل دارا بودن مقادیر بالای ویتامین C، فیبر و بتاکاروتن ( پیش ساز ویتامین A)، یک آنتی اکسیدان قوی محسوب می‌شود که از اثرات مخرب رادیکال‌های آزاد در بدن پیشگیری می‌کند در نتیجه از بروز بیماری‌هایی مانند انواع سرطان، آلزایمر، بیماری‌های قلبی و آرتریت (التهاب مفاصل) پیشگیری کرده و فرآیند پیری را به تأخیر می‌اندازد.

وی با تاکید بر اینکه مقدار بالای فیبر غذایی موجود در کلم بروکلی، برای افراد دیابتی بسیار مفید است، تصریح کرد: بیماران دیابتی باید برای کنترل بیماری، این سبزی با ارزش را در وعده‌های غذایی خود قرار دهند. میزان کلسیم موجود در کلم بروکلی به اندازه کلسیم موجود در شیر است بنابراین مصرف آن برای افرادی که دچار پوکی استخوان یا کمبود کلسیم هستند بسیار مفید است، اما شیر علاوه بر کلسیم، دارای ویتامین D است و منبع بهتری برای درمان پوکی استخوان محسوب می‌شود، زیرا ویتامین D به جذب کلسیم در بدن کمک می‌کند.

کد خبر 472779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.