حناچی: زنان از ۷۰۰ سمت مدیریتی شهرداری تهران ۵۳ مسند دارند

شهردار تهران گفت: در شهرداری بیش از ۷۰۰ سمت مدیریتی وجود دارد که تنها ۵۳ نفر از این سمت‌ها به بانوان اختصاص دارد که این کم است البته نباید به موضوع مدیریت، جنسیتی نگاه کرد.

به گزارش ایمنا، پیروز حناچی اظهار کرد: در جامعه‌ای هستیم که همچون سایر نقاط دنیا ۵۰ درصد زنان در جامعه نقش دارند. اگر بانویی به عرصه‌های مدیریت دست پیدا می‌کند با موانع چند برابری مبارزه کرده و این بسیار با ارزش است.

وی تصریح کرد: اگر نگاه بر اساس شایسته سالاری باشد می‌توان این شرایط را تغییر داد، بر این اساس در شرایط برابر اولویت با زنان است، هر چند ما با تجربه سهمیه بندی موافق نیستیم، البته ین مورد با پیگیری اداره کل بانوان انجام می‌دهیم و شایسته‌ترین بانوانی که آمادگی ارتقای مدیریتی داشته باشند راه برایشان فراهم می‌شود.

شهردار تهران افزود: حضور در دانشگاه یکی از عرصه‌هایی که امکان رقابت سالم در آن وجود دارد که بانوان در آن حضور بیشتری دارند و البته باید اندیشید که چرا انگیزه آقایان برای ادامه تحصیل کم شده است و به هم خوردن این هرم متعادل مشکلاتی را به وجود می‌آورد.

وی با بیان اینکه تفاوت جدی بین شرق و غرب در خصوص موضوع بانوان وجود داشته و دارد، تصریح کرد: اوج تمدن ما قبل از اسلام ۵۰۰ سال قبل از میلاد است که تخت جمشید از آن دوره به جا مانده و در تخت جمشید تصاویری گویای حضور زنان است، در حالی که در آکروپلیس یونان چنین چیزی نیست.

حناچی گفت: از آن زمان حتی اسنادی مبنی بر وجود زنان مدیر در ایران است؛ این به تفاوت شیوه برخورد با حضور زنان در جامعه باز می‌گردد، حتی پیش از اسلام و در دوران مختلف بعد از اسلام هم این موضوع قابل بررسی است.

وی با بیان اینکه در نقاط عطف تاریخ معاصر مثل مشروطه یکی از عوامل تأثیرگذار در حوادث، حضور و پشتیبانی بانوان بوده است، افزود: نقش شخصیتی مانند «بی بی مریم بختیاری» در فتح تهران غیرقابل انکار است یا نقش انیس الدوله در دل دربار پادشاهی ایران در نهضت تنباکو قابل بررسی است.

شهردار تهران ادامه داد: با نگاهی به موزه عبرت می‌بینید نقش زنان از مردان در انقلاب کمتر نیست، در سال‌های دفاع مقدس اگر حضور زنان نبود این مقاومت امکان نداشت و این مادران بودند که این سربازان را آماده می‌کردند و به جبهه می‌فرستادند. رشادت فرزندان این سرزمین بود که باعث شد دشمن به اهدافش نرسد و این فرزندان در دامن مادران بزرگی پرورش یافتند.

منبع: ایرنا

کد خبر 472749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.