بیماری کرونا در مردان با کاهش "تستسترون" شدت می‌گیرد

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران گفت: میزان کاهش "تستسترون" با احتمال بستری شدن بیماران مرد کرونایی دربخش آی سی یو ارتباط دارد، زیرا تستسترون نقش مهمی در عملکرد صحیح سیستم ایمنی بدن و دستگاه تنفسی مردان دارد.

میر شهرام صفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص احتمال تأثیر ویروس کرونا بر قدرت باروری مردان، اظهار کرد: چندین فعالیت آزمایشگاهی درباره تأثیر ویروس کرونا بر قدرت باروری مردان انجام شده، اما در مبتلایان به کرونا هنوز این موضوع به طور کامل به اثبات نرسیده است.

وی ادامه داد: این مطالعه روی ۴۳۸ بیمار مبتلا به کرونا ویروس که در سه گروه بستری در بیمارستان، افراد بی علامت و افرادی که در بخش آی سی یو بستری بودند، انجام شد و ارتباط شدت بیماری و میزان تغییر تستسترون بررسی شد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران خاطرنشان کرد: در این مطالعه نتایج جالبی از سه گروه مورد مطالعه به دست آمده است و میزان تستسترون در بیماران بی علامت، بستری در بیمارستان و بخش آی سی یو کاهش یافت. همچنین کاهش تستسترون در بیماران بخش آی سی یو بیشتر از بیماران دو گروه دیگر بوده و در بیماران بستری شده در بیمارستان نیز میزان کاهش این هورمون بیشتر از افراد بی علامت بود.

وی با تاکید بر اینکه کاهش تستسترون و احتمال بستری شدن در بخش آی سی یو بیمارستان در افراد مبتلا به کرونا با هم ارتباط دارد، تصریح کرد: تستسترون در مردان نقش مهمی در عملکرد صحیح سیستم ایمنی بدن و دستگاه تنفسی دارد و کاهش میزان آن احتمال بستری شدن به دلیل ابتلا به عفونت‌ها را در مردان و مرگ و میر در بخش آی سی یو بیشتر می‌کند.

صفری اضافه کرد: با توجه به اهمیت موضوع، توصیه شده است، با تشخیص بیماری کرونا در بیماران بستری شده مرد، سنجش میزان تستسترون نیز انجام شود و درمان جایگزین تستسترون در بیماران مبتلا به کرونا ویروس، جهت بهبود بیماری صورت گیرد. البته هنوز ارتباط این میزان کاهش با تغییر قدرت باروری مردان مبتلا به کرونا ویروس مشخص نشده است.

کد خبر 472717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.