تعیین تکلیف ساختمان‌های نیمه‌ساز در شهر اصفهان

مدیر کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان گفت: یکی از دغدغه‌های شهروندان، ساختمان‌های نیمه‌ساز یا مخروبه رها شده در سطح شهر است که تعیین تکلیف آنها به منظور حفظ سیما و منظر شهر در دستور کار این مدیریت قرار گرفته است.

حسن محمدحسینی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بر اساس ماده ۱۱۰ قانون شهرداری‌ها، ساماندهی و تعیین تکلیف ساختمان‌های نیمه ساخت رها شده در شهر جزء تکالیف این نهاد است.

وی افزود: بر اساس این قانون در خصوص زمین یا بنای مخروبه‌ای که نقض کننده بهداشت، پاکیزگی و موازین شهر است، شهرداری می‌تواند با طی یک فرآیند و دادن فرصت زمانی به مالک یا مالکان، آنها را موظف کند بر اساس نظر شهرداری و کارشناسان مراحل تعیین تکلیف و تغییر وضعیت ساختمان‌های نیمه ساخت رها شده را انجام دهند، در غیر این صورت شهرداری می‌تواند در این فرآیند مداخله کند و ساختمان‌ها را از فضای قبل خارج کند و حتی هزینه‌هایی که شهرداری در این خصوص متقبل می‌شود از مالک یا مالکان با لحاظ ۱۰ درصد اضافه‌تر دریافت کند.

مدیر کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان گفت: ساختمان‌های نیمه کاره رها شده در شهر مشکلات مختلفی برای شهر و شهروندان ایجاد می‌کنند که یکی از خطرات نهفته، احتمال ریزش ناگهانی سازه‌های ساختمان‌های نیمه کاره در اثر فرسودگی یا استحکام نداشتن است هم‌چنین تبدیل ساختمان‌های نیمه ساخت رها شده به محلی برای بیتوته افراد معتاد و کارتن خواب نکته دیگری است که می‌تواند امنیت مردم را به خطر انداخته و باعث دغدغه خاطر شهروندان شود.

وی خاطرنشان کرد: ساماندهی این ساختمان‌ها به پاکیزگی، زیبایی و منظر شهر کمک می‌کند و تعیین تکلیف آنها رونق ساخت و سازها را همراه خواهد داشت.

محمدحسینی اظهار کرد: در ۱۰ ماه سال‌جاری در بخش کنترل ساختمان در راستای جلوگیری از ادامه فعالیت و تعطیلی کارگاه‌های ساختمانی متخلف یا بدون مجوز و پروانه، از افزایش طبقات یک هزار و ۲۵۸ ساختمان، از تعمیرات داخلی غیرمجاز هفت هزار و ۶۲۴ ساختمان، از تبدیل وضعیت یک هزار و ۳۲۰ ساختمان و فعالیت ۱۶ هزار و ۲۳۵ کارگاه ساختمانی متخلف جلوگیری شده است.

وی افزود: بعضی ساختمان‌های نیمه‌کاره سرمایه‌ای است که سالیان سال در شهر رها شده است در حالی که ظرفیتی برای رونق اقتصاد شهر است و اگر به این موضوع پرداخته نشود روز به روز تعداد ساختمان‌های نیمه ساخت بیشتر و نارضایتی شهروندان افزایش پیدا می‌کند.

کد خبر 472675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.