تدوین سند ارتقا نقش زنان در جزیره کیش

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: حضور موفق زنان این منطقه در عرصه‌های مختلف اجتماعی و خانواده یکی از شاخصه‌های مهم توسعه یافتگی جزیره کیش است.

به گزارش ایمنا، غلامحسین مظفری با بیان اینکه جزیره کیش باید به الگویی موفق کشوری در زمینه بهره‌مندی از توانمندی‌های بانوان در عرصه‌های مختلف تبدیل شود، اظهار کرد: مرحله نخست تدوین سند ارتقا نقش زنان در جزیره کیش به پایان رسیده است که این سند شاخص‌های توسعه را با محوریت زنان و نقش آن در خانواده و جامعه بررسی می‌کند.

وی ادامه داد: حضور موفق زنان این منطقه در عرصه‌های مختلف اجتماعی و خانواده یکی از شاخصه‌های مهم توسعه یافتگی جزیره کیش است.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش افزود: تشکیل پارلمان زنان در کیش با رویکرد ایجاد فضای مطلوب برای مشارکت بانوان در تمامی عرصه‌های اجتماعی را گامی مهم در ارتقا فعالیت‌های حوزه بانوان است و قرار داریم به معنای درست از مشارکت واقعی جمعیت بانوان که بخش عظیمی از جمعیت جزیره کیش را تشکیل می‌دهند بهره ببریم.

مظفری اضافه کرد: پارلمان زنان باید با ایجاد کمیته‌های تخصصی از ظرفیت‌های موجود زنان و توانمندی های درخور توجه بانوان کیش در بخش‌های مختلف استفاده کند.

وی با اشاره به وجود کمیته‌های فنی و تخصصی در سازمان منطقه آزاد کیش گفت: با هم افزایی و تقویت تعاملات کمیته‌های چندگانه پارلمان زنان با کمیته‌های تخصصی سازمان نتایج ارزشمندی حاصل خواهد شد.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به اینکه پارلمان زنان فرصت برای ارائه یک الگوی موفق از همکاری مشترک جامعه فرهیخته، دانا و اندیشمند زنان کیش با سیستم‌های اداری و اجرایی منطقه و بخش‌های دولتی و خصوصی فراهم خواهد شد، تصریح کرد: در جزیره کیش بخش خصوصی فعال و علاقمندی داریم مرکز فعالیت‌های ارزشمندی در منطقه است و باید از این علاقمندی و مشارکت آگاهانه آنان در روند تقویت فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی بهره برد.

مظفری گفت: باید بستر لازم را فراهم کنیم تا مشارکت بخش خصوصی در حوزه فعالیت‌های اجتماعی افزایش یابد و پارلمان زنان یکی از بهترین بسترهای ایجاد شده برای تقویت همکاری زنان با سیستم‌های اداری و اجرایی و بخش خصوصی کیش است.

وی با بیان اینکه ما علاقه‌مندیم از توانمندیهای بانوان در سازمان منطقه آزاد کیش در جهت توسعه پایدار منطقه بهره مند شویم اضافه کرد: بی تردید در روند پیشرفت کیش و توسعه همه جانبه و ماندگار منطقه باید از ظرفیت‌های ارزشمند زنان فرهیخته کیش و حضور مؤثر بانوان در تمام عرصه‌ها بهره گرفت.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش تصریح کرد: کارهای خوبی در عرصه پژوهشی و فعالیت‌های اجتماعی بانوان انجام شده که باید برای استمرار و تقویت آنها برنامه‌ریزی کرد، بر ضرورت توسعه فعالیت‌های پژوهشی در دانشگاه‌ها و استفاده از ظرفیت‌های ارزشمند بانوان در این حوزه تاکید کرد.

کد خبر 472673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.