آفات فضای سبز شهر در کلینیک گیاه‌پزشکی ملت شناسایی می شود

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: در کلینیک گیاه‌پزشکی پارک ملت انواع تجهیزات آزمایشگاهی وجود دارد تا بتوان آنالیز آفات و بیماری‌های موجود فضای سبز سطح شهر را انجام داد.

فروغ مرتضایی‌نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در کلینیک گیاه پزشکی پارک ملت، متعلق به سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری است که بخشی از آن به کتابخانه تخصصی این سازمان اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه در کلینیک گیاه‌پزشکی پارک ملت اقدامات متعدد شناسایی آفات و بیماری‌های مختلف در عرصه‌های فضای سبز انجام می‌شود، افزود: در این کلینیک انواع تجهیزات آزمایشگاهی وجود دارد تا بتوان آفات و بیماری‌های موجود در فضای سبز سطح شهر را آنالیز کرد و بر اساس آن با توصیه‌های صحیح گیاه‌پزشکی اقدامات مورد نیاز را انجام داد.

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان ادامه داد: به عنوان مثال خشکیدگی یک‌طرفه درختان بلوط را در منطقه چهار شهرداری شاهد بودیم که این موارد نمونه‌گیری و در کلینیک گیاه‌پزشکی از طریق محیط کشت بررسی و راهکارهای لازم ارائه می‌شود و چنانچه علت آن سو تغذیه و کمبود مواد غذایی خاک باشد با بررسی خاک اطراف گیاه، توصیه‌های تغذیه‌ای صورت می‌گیرد.

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان ادامه داد: کلینیک گیاه‌پزشکی پارک ملت به عنوان کلینیک مادر فعال شده و علاوه بر آن در سایر نقاط شهر نیز کلینیک‌های فضای سبز راه‌اندازی شده است که مباحث گیاه‌پزشکی و توصیه‌های مربوط به چگونگی تکثیر، پرورش و نگهداشت گیاهان آپارتمانی نیز در آن‌ها انجام و یا به شهروندان توصیه‌های لازم در صورت نیاز ارائه می‌شود.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه شهروندان مراجعات متعددی برای دریافت مشاوره درباره آفات و بیماری‌های گیاهی به ویژه در زمینه گیاهان خانگی به کلینیک تخصصی گیاه پزشکی دارند، این مرکز با خدماتی که به صورت تخصصی و رایگان ارائه می‌کند پاسخگوی نیازهای شهروندان است.

کد خبر 472641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.