مردی با اسلحه شکاری خواهرش را کُشت

کشف بیش از ۱.۵ تن موادمخدر، توقیف تریلی حامل بیش از ۲ میلیون ماسک قاچاق، رهایی ۲ محکوم به قصاص، دستگیری سارقان دوربین‌های مداربسته و ماجرای قتل خانوادگی را در بسته حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از کشف یک تن و ۷۰۰ کیلوگرم انواع مواد افیونی توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر در این استان خبر داد.

احمد طاهری اظهار کرد: تکاوران پلیس سیستان و بلوچستان در راستای مقابله و برخورد با مواد مخدر از اقدام قاچاقچیانی که در جنوب استان قصد انتقال محموله مواد افیونی را از سراوان، هیرمند و مهرستان به استان و سپس به مرکز کشور داشتند مطلع و اقدامات گسترده اطلاعاتی و انتظامی را برای شناسایی عاملان و کشف مواد به مرحله اجرا گذاشتند.

وی افزود: در این رابطه مأموران انتظامی این شهرستان‌ها با هدایت اطلاعاتی و فنی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان محل تحرک و تردد قاچاقچیان را تحت نظر و رصد خود قرار دادند و موفق شدند به سرنخ‌هایی برای شناسایی قاچاقچیان برسند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در نهایت مأموران پس از چند روز کار گسترده انتظامی و به صورت شبانه، ضمن حضور در محل و مخفیگاه قاچاقچیان با سوداگران مرگ درگیر که پس از ساعتی درگیری قاچاقچیان عرصه را بر خود تنگ دیده و به سمت مناطق سخت گذر متواری شدند که در پاک‌سازی از محل و بازرسی از ۴ دستگاه خودروی آنان موفق به کشف ۱ تن و ۶۵۶ کیلو و۶۸۰ گرم مواد مخدر شامل ۱ تن و ۲۹۳ کیلو و ۳۸۰ گرم تریاک و ۳۶۳ کیلو و ۳۰۰ گرم حشیش شدند.

وی با بیان اینکه ۲ نفر از سوداگران مرگ در عکس‌العمل سریع مأموران دستگیر شدند، تصریح کرد: تلاش برای دستگیری دیگر قاچاقچیان به طور جد در دستور کار مأموران انتظامی استان قرار دارد.

طاهری با اشاره به موفقیت‌های پلیس سیستان و بلوچستان در کشف و انهدام باندهای بزرگ مواد مخدر در استان، خاطر نشان کرد: مبارزه با سوداگران مرگ به صورت ویژه در دستور مأموران انتظامی استان بوده و به قاچاقچیان در این استان به هیچ وجه اجازه نخواهیم داد فعالیت و یا تحرکی را انجام دهند.

تریلی حامل بیش از ۲ میلیون ماسک قاچاق در بندرعباس توقیف شد

فرمانده انتظامی هرمزگان از کشف ۲ میلیون و ۱۹۱ هزار و ۴۰۰ عدد انواع ماسک قاچاق از یک دستگاه تریلی کانتینردار، توسط مأموران ایست و بازرسی شهید میرزایی شهرستان بندرعباس خبر داد.

غلامرضا جعفری افزود: ارزش ماسک‌های کشف شده حدود ۴۳ میلیارد و ۸۲۰ میلیون ریال برآورد شده است، مأموران انتظامی ایست و بازرسی شهید میرزایی بندرعباس در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا در پی خبری مبنی بر انتقال یک محموله سنگین ماسک بهداشتی، موضوع را به صورت ویژه در دستورکار خود قرار دادند.

وی خاطرنشان کرد: مأموران حین پایش خودروهای عبوری به یک دستگاه تریلی کانتینردار مشکوک شده و آن را جهت بررسی بیشتر به داخل یگان هدایت کردند.

فرمانده انتظامی هرمزگان گفت: در بازرسی از این تریلی ماسک‌های قاچاق کشف شد و در این رابطه راننده خودرو دستگیر و تلاش برای شناسایی و دستگیری دیگر عاملان قاچاق اقلام بهداشتی ادامه دارد.

وی اضافه کرد: مقابله با کسانی که در بحث سلامت مردم قصد سودجویی دارند در دستور کار پلیس استان بوده و با متخلفان و سودجویان به شدت برخورد می‌شود، افراد می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه موارد مشابه در این خصوص مراتب را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

۲ محکوم به قصاص به زندگی بازگشتند

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تاکستان اظهار کرد: با ورود دادستانی شهرستان جهت سازش در ۲ پرونده قتل، با تلاش مستمر و همچنین برگزاری نشستی ۳ ساعته اولیا دم مقتولان اعلام رضایت کرده و زمینه آزادی محکومان به قصاص فراهم شد.

حسین رجبی افزود: طی سال جاری شاهد سازش در ۵ پرونده قتل شهرستان تاکستان بوده‌ایم.

وی ادامه داد: در پرونده اول مقتول که دارای ۲ فرزند بوده، توسط برادر ۳۳ ساله خود که اعتیاد به مواد مخدر داشته در سال ۹۴ مورد ضرب و جرح قرار گرفت و به قتل رسید، در پرونده دوم نیز آذر ماه سال ۹۸ قاتل ۳۴ ساله به وسیله سلاح گرم مقتول ۳۰ ساله را به قتل رسانده بود.

سارقان دوربین‌های مدار بسته دستگیر شدند

رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی پایتخت گفت: پرونده‌ای از کلانتری ۱۵۷ مسعودیه به دادخواهی یکی از شهروندان با موضوع سرقت دوربین‌های مداربسته ساختمان به پایگاه ششم پلیس آگاهی ارجاع شد.

علی کنجوریان خاطرنشان کرد: ۳ دوربین مداربسته ساختمان به ارزش ۱۵۰ میلیون ریال توسط سارقان به سرقت رفته و فیلمی از حضور سارقان موجود و در اختیار نبوده و شاکی نسبت به شخص خاصی نیز مظنون نبود.

وی ادامه داد: کارآگاهان دایره مبارزه با سرقت اماکن برای کشف سرقت اقدام به بازدید از صحنه جرم کرده و طی بررسی‌های انجام شده مشخص شد، یکی از ساختمان‌های مجاور که دارای زاویه دید به محل سرقت بوده مجهز به سیستم دوربین مداربسته است که ضمن هماهنگی انجام شده و با بازبینی فیلم مضبوط مشخص شد سارقان ۲ نفر بوده‌اند که با استفاده از چادر زنانه به محل مراجعه و با ابزارآلاتی که در اختیار داشته‌اند اقدام به سرقت دوربین‌ها کرده‌اند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: با انجام تحقیقات گسترده میدانی هویت سارقان به دست آمد و در این خصوص از شاکی مجدداً تحقیق که اظهار کرد، سارقان بستگان یکی از همسایه هستند که قبلاً به خاطر مسائل داخلی ساختمان مشاجراتی داشته و سارقان نیز قبلاً به ساختمان تردد داشته‌اند و با اخذ مشخصات سارقان و پس از انجام اقدامات پلیسی مراتب به مرجع قضائی منعکس و دستور دستگیری آن‌ها اخذ شد.

وی افزود: کارآگاهان به مخفیگاه سارقان اعزام و پس از دستگیری و انتقال آن‌ها به پایگاه ششم در خصوص موضوع سرقت از آن‌ها بازجویی شد و هدف از سرقت را حس انتقام‌جویی عنوان کردند.

مردی خواهرش را با اسلحه شکاری به قتل رساند

یک مقام ارشد انتظامی گفت: با تلاش کاراگاهان اداره مبارزه با جرایم جنایی پلیس استان سیستان و بلوچستان عامل قتل زنی جوان شناسایی و در اقدام ضربتی دستگیر شد.

ابراهیم ملاشاهی اظهار کرد: در پی وقوع یک فقره قتل خانمی جوان با سلاح شکاری در خیابان گلستان شهر زاهدان که خبر آن در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود، بلافاصله از همان لحظه وقوع جرم موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی سیستان و بلوچستان قرار گرفت.

وی افزود: با پیگیری به عمل آمده توسط کاراگاهان اداره مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی و با بررسی محل وقوع جرم هویت عامل قتل که برادر مقتول بود شناسایی و متهم در کمتر از ۶ ساعت بعد از وقوع قتل و ارتکاب به جرم دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شد.

رئیس پلیس آگاهی استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در پیگیری‌های بعدی علت و انگیزه قتل اختلاف قبلی قاتل با مقتول بوده است، افزود: در این رابطه سلاح غیر مجاز به کار رفته در صحنه قتل نیز کشف و به پلیس آگاهی منتقل شد و متهم برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی و سپس روانه زندان شد.

کد خبر 472576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.