افزایش طول مسیرهای ویژه دوچرخه‌سواری به ۵۰۰ کیلومتر در شیراز

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار شیراز گفت: یکی از برنامه‌های مدیریت شهری، افزایش طول مسیرهای ویژه دوچرخه‌سواری این کلانشهر به ۵۰۰ کیلومتر است.

به گزارش ایمنا، مسعود طهماسبی ضمن تبریک فرارسیدن دهه فجر و با اشاره به برنامه‌ریزی‌ها و تلاش‌های معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز، اظهار کرد: برنامه ریزی برای ایجاد ٢٠٠ کیلومتر مسیر دوچرخه سواری جدید تا پایان اردیبهشت ١۴٠٠ از اهداف مهم شهرداری در تثبیت عنوان شهر ملی دوچرخه است.

وی ادامه داد: برای افزایش زیرساخت‌های ورزشی و تقویت مؤلفه‌های حمل و نقل پاک، افزود: طراحی و اجرای بیش از ٣٠٠ کیلومتر مسیر دوچرخه سواری در شیراز با تلاش حوزه معاونت حمل و نقل و ترافیک و مناطق یازده گانه شهرداری مهمترین گام در کسب نشان شهر ملی دوچرخه است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار شیراز با اشاره به فرش قرمز شهروندان شیرازی برای دوچرخه‌های هوشمند اشتراکی، تصریح کرد: اجرای پروژه دوچرخه‌های هوشمند اشتراکی با ٨٧ ایستگاه و خدمات دهی دو هزار دستگاه دوچرخه به شهروندان و استقبال بی نظیر شهروندان با بیش از ٧۵ هزار کاربر در سال نخست پروژه از دیگر شاخص‌های کسب نشان شهر ملی کلانشهر شیراز است.

این مقام مسئول با بیان اینکه همه ارکان مدیریت شهری برای هنجار سازی استفاده از دوچرخه به عنوان یک مد حمل و نقلی پاک تلاش‌های گسترده‌ای را انجام می‌دهند، گفت: برنامه ریزی و اجرای برنامه‌های عمومی دوچرخه سواری با تلاش سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی و هئیت‌های دوچرخه سواری استان و شیراز از دیگر برنامه‌های اجرا شده در کسب عنوان شهر ملی دوچرخه بوده است.

طهماسبی با تبریک دهه پرفروغ فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، افزود: آموزش دوچرخه سواران در دو بخش حضوری و مجازی با مشارکت حوزه معاونت حمل و نقل و ترافیک، پلیس راهور و هئیت‌های دوچرخه سواری استان و شیراز در طول دو سال گذشته انجام و کماکان ادامه خواهد داشت.

منبع: ایسنا

کد خبر 472550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.