گرانی داریم، اما گرانفروشی مردم را رنج می‌دهد!

وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) روند تغییر قیمت‌ها در بازار خودرو، لوازم خانگی و پوشاک را کاهشی توصیف کرد و با تاکید بر اینکه کمبودی در بازار وجود ندارد، گفت: در حال حاضر گرانی وجود دارد، اما مهم این است که گران فروشی یعنی بی ثباتی قیمت که مردم را رنج می دهد.

به گزارش ایمنا، علیرضا رزم حسینی در همایش برگزاری طرح ویژه بازرسی نوروز ۱۴۰۰ با بیان اینکه نظارت و بازرسی در بازار نشان می‌دهد بازار رها نشده و تأثیرگذار خواهد بود، گفت: روند قیمت‌ها کاهنده است و ثبات نسبی در بازار ایجاد شده است انتظار داریم با تأمین مناسب کالا از سوی ما و وزارت جهاد کشاورزی این روند ادامه داشته باشد. به عبارت دیگر در حال حاضر تأمین کالا صورت می‌گیرد اما در توزیع مشکلاتی وجود دارد که باید در بخش نظارت و بازرسی کنترل شود.

کمبود کالا نداریم

وی افزود: در مواردی با احتکار هم مواجه هستیم که سازمان تعزیرات حکومتی باید در این زمینه به کمک سازمان‌های بازرسی بیاید.

این مقام مسئول تاکید کرد: در آستانه نوروز ۱۴۰۰، نسبت به تأمین کالا اقدام شده و موجودی خوبی در زمینه کالاهای راهبردی در انبارها، بنادر، در حال ترخیص و یا در راه ورود به کشور هستند و مشکلی در زمینه کمبود کالا نداریم. بنابراین ضرورتی برای احتکار وجود ندارد، چرا که قیمت‌ها تعادل نسبی خود را دنبال می‌کنند. در حال حاضر شرایط تأمین ارز هم خیلی بهتر شده و ثبت سفارش مرتباً انجام می‌شود.

از احتکار تعجب می‌کنم!

رزم حسینی خاطرنشان کرد: عده‌ای افراد سودجو کالاها را احتکار می‌کنند که سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان حمایت به آن رسیدگی می‌کند اما نظارت و بازرسی وزارت صنعت، معدن و تجارت بیشتر مربوط به کنترل قیمت‌ها و نظارت مستمر بر روند بازار است. با توجه به موجودی کافی کالاها در انبارها و بنادر از احتکار شدن برخی کالاها تعجب می‌کنم.

وی از فعالیت دو و سه شیفت کارخانه‌ها خبر داد و گفت: بنابراین امیدوارم روز به روز شاهد کاهش و متعادل شدن قیمت‌ها باشیم. در حال حاضر هم روند تغییر قیمت‌ها در بازار خودرو، لوازم خانگی و اقلام دیگری مانند پوشاک کاهنده است و به سمت قیمت واقعی پیش می‌روند که حاکی از انتظارات مثبت در اقتصاد ناشی از افزایش تولید است. تمرکز ما هم افزایش تولید و عرضه در بازار است.

منبع: ایسنا

کد خبر 472541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.