هر تازه به دوران رسیده‌ای نباید جرأت سیلی زدن به سرباز را داشته باشد

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهرداری تهران موظف است؛ نسبت به تظلم خواهی و انجام شکایت برای رسیدگی به توهین و ضرب و شتم نماینده قانون، پیگیری و اقدام شایسته انجام دهد.

‌به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدجواد حق‌شناس در جلسه امروز (سه شنبه) شورای شهر تهران در تذکری خطاب به شهرداری تهران و هیأت رئیسه شورا خواستار تظلم خواهی سرباز اکبری؛ سرباز وظیفه راهور شد.

وی در ادامه افزود: خبر کوتاه بود و باور نکردنی"حامد اکبری سرباز جوان در خیابان انقلاب تهران در راستای انجام وظیفه قانونی خود توسط شخصی که در لباس قانونگذار در آمده است هتک حرمت شده و سیلی خورده است." بنا بر وظیفه، در راستای حفظ حمیت سازمانی و دفاع از هویت معنوی سربازان گرانقدری که تحت امر پلیس راهور انجام وظیفه می‌کنند، شهرداری تهران موظف بود برای حمایت معنوی و قانونی از پلیس راهور که عموماً متشکل از سربازان، درجه داران و افسران زحمتکش و جان برکف است که در این هوای ناپاک شهر تهران که آلودگی‌هایش به دلیل قانون‌شکنی‌های فراوان به صدر شهرهای آلوده نزدیک شده و به طور شبانه روزی خدمت می‌کنند حمایت قانونی کند. تا هر تازه به دوران رسیده‌ای جرأت نکند به حریم سربازی که نماد و نماینده اعمال نظم و قانون در مدیریت شهری است و حرمتش واجب، بی رحمانه بتازد و بر گونه یخ زده‌اش به ستم سیلی بنوازد.

حق شناس در ادامه گفت: بعد شخص ره گم کرده تر از آن نماینده مجلس با استفاده از تریبون رسمی با تجاهر و قلدری تمام، سرباز وطن را مورد عتاب و خطاب قرار می‌دهد، از آنجایی که این مهم تاکنون انجام نشده شهرداری تهران موظف است؛ نسبت به تظلم خواهی و انجام شکایت برای رسیدگی به این بزه آشکار که در روز روشن و در منظر مردم اقدام به توهین و ضرب و شتم نماینده قانون نموده پیگیری و اقدام شایسته را به عمل آورده و یا در صورت استنکاف و تأخیر غیر قابل قبول، سازمان مسئول به هر دلیلی، به صورت مستقل اقدام قانونی به عمل آورد. رئیس مجلس نیز به صورت رسمی رسیدگی فوری به این ماجرای دردناک را فراهم کند و در اولین فرصت ممکن و بدون تأخیر نسبت به تقدیر مادی و معنوی از این سرباز شایسته وطن در صحن شورای اسلامی شهر تهران اقدام شود.

حق‌شناس افزود: باشد که دیگر شهرمان شاهد چنین بی‌پروایی‌های غیرقابل گذشت و همچنین شکستن جان قانون با پای قانون شکنان نباشد.

کد خبر 472527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.