حالا دیگر وقت طلوع فرانکی فرا رسیده است!

فرانکی دیونگ که با مبلغ قرارداد سنگین ۷۵ میلیون یورویی راهی بارسا شده است در این چند وقت که لباس آبی اناری ها را بر تن کرده هرگز موفق نبوده اما زیر نظر کومان بهتر شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آژاکس ۲٠۱۹ از دلیل برای دوست داشته شدن پر بود . هرجای ترکیب این تیم را که نگاه می‌کردی می‌شد بازیکنی را پیدا کرد که عملکردش راهی برای رسیدن به قلب یک فوتبالدوست بود.

بین آن همه ستاره، یک بازیکن وجود داشت که جذابیت ظاهری‌اش زیاد با پستی که در آن بازی می‌کرد و طوری که فوتبالش را ارائه می‌داد همخوانی نداشت. یک پسر خوش چهره که زیبایی چهره‌اش با ذات خشن یک هافبک دفاعی در تضاد بود.

پشت‌ سر "لاسه‌شون" و "فن‌دبیک" قرار می‌گرفت و به تنهایی جلوی مدافعین آژاکس بازی می‌کرد. این جوان با استعداد نوع فوتبالش حتی فراتر از نقش یک هافبک دفاعی بود. بازیکنی که در هر کاری توانایی داشت؛ بازی‌سازی، درگیری، بازپس‌گیری توپ، جای‌گیری، پوشش و اضافه شدن به خط‌ حمله.

برای یک هافبک دفاعی صرف، وظایف زیادی است که او می‌توانست از عهده‌ انجام همه آن‌ها برآید. فرانکی اما با همین عملکرد یکی از دلایل اصلی درخشش آژاکس در لیگ قهرمانان بود. بارسلونا هم وقتی که نمایش خارق‌العاده‌ هافبک هلندی را دید درنگ نکرد و با مبلغ قراردارد ۷۵ میلیون یورو او را به نیوکمپ آورد.

اوضاع در بارسلونا اما برای دیونگ به خوشی آژاکس پیش نرفت و در فصل بد بارسا او هم درخشش آنچنانی نداشت، هرچند که در کل فصل مهره‌ ثابت ترکیب تیم بود.

در شروع این فصل و با آمدن کومان به بارسلونا همه امیدوار شدند تا مربی سابق این هافبک با استعداد بتواند بهترین کیفیت را از پسر محبوبش بگیرد. کومان هم تأیید کرد که می‌داند باید برای درخشش هموطنش چیکار کند و از این گفت که او در جای مناسبش قرار نمی‌گرفته است.

ترکیب ۴-۲-۳-۱ کومان اما باز هم تأثیر منفی روی بازی دیونگ گذاشت و او باز همان بازیکن اسیر فصل قبل شد حالا اما پس از هفته‌ها و پس از اجرای کلی ترفند و تاکتیک توسط مربی به نظر می‌رسد که دیگر وقت طلوع فرانکی رسیده است.

پسر هلندی که در هفته‌های اخیر جلوتر از بوسکتس و کمی عقب‌تر از پدری عملکرد خوبی را ارائه داده بود و با گلزنی روحیه‌ خودش را هم بالا برده بود در بازی هفته بیست و یکم لالیگا مقابل بیلبائو، با غیبت بوسکتس در پست مورد علاقه‌ خودش بازی کرد و یکی از بهترین نمایش‌های ممکن را ارائه داد.

دیونگ بین دو مدافع بارسا بود، جلوتر از پیانیچ هم حاضر می‌شد و حتی گاهی تا محوطه‌ بیلبائو هم پیش می‌رفت. هافبک هلندی به نظر می‌رسد که حالا دیگر در خط هافبک بارسا آزاد شده و می‌تواند هرجایی که بخواهد بازی کند و نمایش خوبی به اجرا در بیاورد.

فرانکی می‌تواند در بارسلونا که همیشه سرزمین محبوبی برای هلندی‌ها بوده است به یکی دیگر از لاله‌های ماندگار تبدیل شود، بازیکنی که شایستگی دارد روزی به رهبر میانه میدان بارسلونا تبدیل شود.

کد خبر 472468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.