افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۱۴۰۰ میلیارد تومان پروژه شهری در قم

شهردار قم با اشاره به پنج مرحله افتتاح پروژه در قالب ۸۸۹ طرح در سال جاری گفت: افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۱۴۰۰ میلیارد تومان پروژه شهری در قم همزمان با ایام دهه مبارک فجر انجام خواهد شد.

به گزارش ایمنا، سید مرتضی سقائیان نژاد در دیدار با آیت الله حسینی بوشهری ضمن تبریک ایام الله دهه فجر دستاوردهای این انقلاب را بعد از ۴۲ سال بسیار چشمگیر دانست و اظهار کرد: مدیریت شهری هم در قالب شکرگزاری از خدمات انقلاب، اقداماتی را دنبال کرده است.

وی با اشاره به پنج مرحله افتتاح پروژه‌های مختلف در سال جاری، افزود: این افتتاح‌ها در قالب ۸۸۹ پروژه‌ای که در سال ۹۹ باید به بهره‌برداری می‌رسید انجام شده است و یکی از شکوفاترین سال‌ها را در عین اینکه یکی از سخت‌ترین سال‌ها به لحاظ وجود تحریم‌ها و بحث‌های تورمی و مسائل شیوع کرونا بود پشت سر گذاشتیم.

شهردار قم با بیان اینکه بیش از یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان پروژه در ایام الله دهه فجر افتتاح می‌شود، تاکید کرد: مراحل قبلی هم در دهه کرامت، هفته دولت و هفته دفاع مقدس افتتاح شده است.

وی با اشاره به سال آخر برنامه راهبردی «قم ۱۴۰۰» گفت: این برنامه در بحث‌های بودجه‌ای تقریباً تکمیل شده اما تاکنون ۷۲ درصد اجرایی شده است.

سقائیان نژاد با اشاره به طرح جامع حمل و نقل ترافیک قم افزود: این طرح که تقریباً مصوب شده، برای ۱۵ سال آینده قم خط مشی مشخص می‌کند. طرح فضای سبز قم ۱۴۰۴ نیز در دست پیگیری است که قرار است سرانه فضای سبز هر شهروند در قم به ۲۶ متر مربع برسد.

وی با بیان اینکه در ابتدای برنامه سرانه فضای سبز قم ۱۳.۸ بوده است، افزود: امروز به سرانه ۲۰.۳ رسیده‌ایم و قرار است تا پایان برنامه ۱۴۰۴ به ۲۶ متر مربع برسد.

شهردار قم از طرح ایمنی شهری نیز نام برد و تاکید کرد: آتش نشانی، پارک‌ها، آب‌نماها یکی پس از دیگری اصلاح می‌شوند و در برنامه ۱۴۰۴ تکمیل می‌شوند. در کنار آن طرح جامع شهر هوشمند نیز در دست برنامه است که قراردادهایی با شرکت‌هایی تأمین کننده اینترنت داریم که باید در سال ۱۴۰۴ به سرانجام برسد.

وی در خصوص طرح پسماند شهری، تصریح کرد: از ۷۰۰ تن زباله تولید قم ۳۰۰ تن در یک خط پردازش می‌شود و یک خط دیگر هم مجدد در دستور کار است که در سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد. با این کار ۳۰۰ تن دیگر پردازش شده و به کود کمپوست تبدیل می‌شود و ۱۰۰ تن باقیمانده هم در بازیافت و تفکیک در مبدا به آن پرداخت می‌شود.

سقائیان نژاد با اشاره به طرح تعادل بخشی منطقه‌ای، اظهار کرد: مناطق ۲ و ۶ که جزو محروم‌ترین مناطق شهر قم است در این طرح مورد توجه قرار گرفته‌اند، منطقه دو را می‌توانیم تقریباً بگوییم که دیگر محروم نیست؛ محله‌های اسماعیل آباد، محله صاحب‌الامر، شهر قائم، دروازه ری، خیابان آذر و نیروگاه و سکونتگاه‌های غیررسمی در راستای این طرح در برنامه قرار گرفته است.

وی از طرح بازآفرینی شهری هم یاد کرد و افزود: بافت‌های فرسوده، پروژه‌های اطراف حرم، قبرستان نو، آرامستان شیخان و چهل اختران در این طرح قرار گرفته است و طرح محورهای تاریخی و فرهنگی نیز در ادامه این طرح مطرح می‌شود که از بیت امام تا چهل اختران را شامل می‌شود.

کد خبر 472414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.