۳ مجروح در درگیری مسلحانه با پلیس

کشف ۳۰ میلیاردی کالای قاچاق، دستگیری عاملان شهادت مأمور نیروی انتظامی، کشف بیش از ۱ تن مواد مخدر، ۳ مجروح در درگیری مسلحانه با پلیس و حادثه تصادف زنجیره‌ای را در بسته حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف ۳۰ میلیارد ریال ظروف آشپزخانه قاچاق در جنوب این شهر خبر داد.

علی ولی پور گودرزی افزود: کارآگاهان اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس امنیت اقتصادی تهران از تخلیه مقدار فراوانی کالای قاچاق توسط تعدادی خودروهای شوتی در بنگاهی در محدوده خیابان شهید رجایی مطلع و برای بررسی موضوع به نشانی اعلامی اعزام شدند.

وی با اشاره به اینکه کارآگاهان در محل حاضر و مشاهده کردند که رانندگان یک دستگاه خودروی وانت نیسان و یک دستگاه تریلر در حال تخلیه کالا به داخل انبار بنگاه هستند، اظهار کرد: هویت مالک کالا که در داخل انبار حضور داشت و کالای قاچاق را تحویل می‌گرفت، شناسایی شد و در تحقیقات پلیسی به قاچاق بودن کالاها اعتراف کرد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی افزود: در بازرسی از این مکان ۴۱ هزار و ۷۵۵ عدد ظروف آرکوپال قاچاق فاقد بارنامه و مجوزهای قانونی کشف شد و مالک کالاها و هر دو راننده با دستور قضائی بازداشت شدند.

وی با بیان اینکه کالاهای کشف شده تحویل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی تهران شد، اظهار کرد: کارشناسان ارزش کالاهای کشف شده را ۳۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

ولی‌پور گودرزی خاطر نشان کرد: هر ۳ متهم پس از تکمیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.

عاملان شهادت مأمور نیروی انتظامی خمین دستگیر شدند

فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: عاملان شهادت ستوان یکم شهید «مرتضی براتی» از مأموران این نیرو در شهرستان خمین که در آذرماه سال جاری در درگیری با سارقان مسلح به درجه رفیع شهادت نائل آمده بود، در یک عملیات پلیسی شناسایی و دستگیر شدند.

حسن مفخمی شهرستانی افزود: با برنامه‌ریزی عملیاتی نیروی انتظامی استان مرکزی و همکاری پلیس در ۲ استان دیگر، ۶ نفر از اعضای باند سارقان مسلح احشام و عاملان شهادت این مأمور خدوم دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه شهید براتی در ۲۵ آذر ماه سال جاری در درگیری با سارقان مسلح احشام به درجه رفیع شهادت نائل آمد، اظهار کرد: پس از این حادثه، تیم‌های تخصصی از مأموران پلیس آگاهی با همکاری دیگر نیروها و فرماندهی انتظامی شهرستان‌های دخیل در موضوع، تحقیقاتی تخصصی برای شناسایی و دستگیری متهمان این پرونده را آغاز کردند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی خاطرنشان کرد: بعد از تحقیقات پلیس مخفیگاه اعضای این باند در استان مرکزی و استان‌های خوزستان و لرستان شناسایی و مورد رصد نامحسوس تیم‌های اعزامی از پلیس استان قرار گرفت.

وی تصریح کرد: در یک عملیات ضربتی تیم‌های اعزامی پلیس استان و همکاری تنگاتنگ پلیس استان‌های لرستان و خوزستان، اعضای باند سارقان مسلح احشام و عاملان شهادت شهید براتی دستگیر و به پلیس استان تحویل داده شدند.

مفخمی گفت: با تعاملات بسیار مطلوب دستگاه قضائی در فرایند رسیدگی به این پرونده و نیز تلاش تمام مأموران انتظامی یگان‌های مربوطه اعضای این باند دستگیر شدند و در این عملیات ضربتی و غافلگیرانه اجازه کوچک‌ترین عکس‌العملی به متهمان داده نشد، همچنین ۳ قبضه سلاح جنگی و ۲ قبضه اسلحه شکاری و مهمات مربوطه نیز از متهمان کشف شد.

وی اضافه کرد: تحقیقات تکمیلی از اعضای این باند در حال انجام است و بعد از طی شدن تحقیقات، مراحل برخورد قانونی با آنان انجام می‌شود، پلیس به هیچ عنوان اجازه هیچ گونه ناامنی به مخلان نظم و آرامش عمومی نمی‌دهد و همه تلاش خود را برای ارتقای امنیت اجتماعی به کار گرفته است.

این مقام انتظامی افزود: شهید براتی در ۲۵ آذر ماه سال جاری به شهادت رسید و پیکر پاکش با حضور فرمانده نیروی انتظامی استان مرکزی و جمعی از مسئولان محلی، در خمین تشییع شد.

بیش از ۱ تن مواد مخدر کشف شد

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: ۱ تن و ۴۰۳ کیلو و ۹۰۰ گرم انواع موادمخدر در درگیری مأموران انتظامی با قاچاقچیان مواد افیونی در جنوب این استان کشف شده است.

احمد طاهری اظهار کرد: پلیس مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان در شهرستان‌های ایرانشهر و مهرستان طی عملیات‌های جداگانه و موفقیت‌آمیز و پس از درگیری چند ساعته با قاچاقچیان مواد افیونی موفق به دستگیری ۴ سوداگر مرگ شد.

وی خاطرنشان کرد: مأموران انتظامی در این عملیات موفق به کشف ۱ تن و۴۰۳ کیلو و ۹۰۰ گرم مواد افیونی شامل ۱ تن و ۱۱۶ کیلوگرم تریاک، ۵۹ کیلو و ۳۱۷ گرم هروئین و ۲۲۸ کیلو و ۶۰۰ گرم حشیش شدند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در این عملیات‌ها ۲ دستگاه وانت تویوتا و سه دستگاه پژو ۴۰۵ توقیف و ۱ قبضه سلاح کلاش به همراه مقادیری مهمات جنگی کشف شد.

وی گفت: سیستان و بلوچستان با گستره ۱۸۸ هزار و ۲۲۲ کیلومترمربع به سبب موقعیت خاص جغرافیایی و داشتن ۱۲۰۰ کیلومتر مرز خشکی و بیش از ۳۱۰ کیلومتر مرز آبی همواره مورد طمع قاچاقچیان و سودجویان برای قاچاق موادمخدر، کالا، انسان و مواد سوختی قرار دارد که با حضور مقتدرانه و هوشیاری نیروهای امنیتی و انتظامی و مقابله جدی با سوداگران مرگ باندهای موادمخدر منهدم و تاکنون مقادیر زیادی مواد افیونی و سلاح و مهمات کشف و ضبط شده است.

طاهری ادامه داد: اشراف اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) و آمادگی نیروهای امنیتی، انتظامی و نظامی سبب تأمین امنیت مناسب در سیستان و بلوچستان شده است، کشف ده‌ها تن موادمخدر و متلاشی شدن باندهای بزرگ و بین‌المللی قاچاق و دستگیری ده‌ها سوداگر مرگ نشان دهنده اقتدار نیروهای امنیتی انتظامی در استان سیستان و بلوچستان بویژه در مرزهای گسترده این استان است.

درگیری مسلحانه با پلیس ۳ مجروح برجا گذاشت

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس گفت: ضارب مسلح در دروازه سعدی شیراز با تیر مأموران مجروح و روانه بیمارستان شد و در این درگیری ۲ نفر از مأموران نیز مصدوم شدند.

کاووس محمدی اظهار کرد: مأموران گشت موتوری یگان امداد شهرستان شیراز در حال گشت زنی در محدوده دروازه سعدی شیراز، به فردی که در حال پرسه‌زنی بود شک کرده و برای بررسی موضوع وارد عمل شدند.

وی افزود: مأموران از فرد مورد نظر خواستند که مدارک هویت خود را ارائه کند، اما این فرد گستاخ با یک قبضه اسلحه کلت کمری به سمت هر ۲ مأمور تیراندازی کرد و باعث مجروح شدن آنان از ناحیه انگشت و کمر شد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس اضافه کرد: در یک اقدام شجاعانه مأمور پلیس که دچار جراحت شده بود پس از اخطار ایست به متهم و شلیک تیر هوایی و عدم توجه وی، توانست پای وی را نشانه و مورد اصابت تیر قرار دهد.

وی با بیان اینکه حال عمومی هر ۲ مأمور پلیس و ضارب رضایت بخش است، اظهار کرد: در بازرسی بدنی از متهم ۱ قبضه کلت کمری و ۵ فشنگ مربوط به این سلاح کشف شد، در سوابق متهم جرایمی از جمله تهدید به قتل، سرقت مسلحانه، نزاع و درگیری منجر به جرح و … به چشم می‌خورد.

محمدی ادامه داد: پلیس با افرادی که بخواهند با شرارت و گردن‌کشی در برابر قانون بایستند و با برهم زدن نظم عمومی، زمینه ایجاد ناامنی و سلب آسایش شهروندان و تعرض به مأموران را فراهم کنند برابر قانون، قاطعانه برخورد خواهد کرد.

۱ کشته و ۱۱ مجروح در تصادف زنجیره‌ای

مسئول روابط عمومی فوریت‌های پزشکی خوزستان از مجروح شدن ۱۱ نفر به علت تصادف زنجیره‌ای در محور شوش به اهواز خبر داد.

عارف اصل شرهانی اظهار کرد: در محور شوش به اهواز، تصادف زنجیره‌ای بین ۲ دستگاه خودروی سواری پژو و ۲ دستگاه خودروی سواری سمند رخ داد.

وی افزود: در این سانحه رانندگی ۱۱ نفر شامل ۵ نفر مرد ۶ نفر زن مصدوم شدند.

مسئول روابط عمومی فوریت‌های پزشکی خوزستان تصریح کرد: در این سانحه رانندگی همچنین ۱ زن ۳۰ ساله جان خود را از دست داد و مصدومان با ۴ آمبولانس به بیمارستان نظام مافی شوش منتقل شدند.

کد خبر 472351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.