جهانگیری درگذشت آیت الله نظری را تسلیت گفت

معاون اول رییس جمهوری در پیامی درگذشت عالم وارسته آیت الله حاج شیخ عبدالله نظری خادم الشریعه را به حوزه‌های علمیه، مردم انقلابی و شریف مازندران و خانواده ارجمند ایشان تسلیت گفت و از خداوند متعال برای آن فقید سعید رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان محترم صبر و اجر مسالت کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رییس جمهوری، اسحاق جهانگیری در این پیام افزود: درگذشت عالم وارسته آیت الله حاج شیخ عبدالله نظری خادم الشریعه موجب تأسف و تأثر شد.

جهانگیری تصریح کرد: این روحانی مجاهد از یاران دیرین امام راحل و رهبر معظم انقلاب بود که عمر شریف و پر برکت خود را صرف ترویج معارف اسلام و مکتب اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و خدمت به مردم شریف خطه مازندران کرد.

وی در این پیام اظهار داشت: ضایعه فقدان این عالم متقی را به حوزه‌های علمیه، مردم انقلابی و شریف مازندران، علاقمندان و شاگردان و بستگان به ویژه خانواده ارجمند ایشان صمیمانه تسلیت می‌گویم و از خداوند متعال برای آن فقید سعید رحمت واسعه الهی و علو درجات و برای بازماندگان محترم صبر و اجر مسالت دارم.

به گزارش ایرنا، این عالم مجاهد و پارسا که از چهارم بهمن ماه به دلیل بیماری در یکی از بیمارستان‌های تهران بستری شده بود در سن ۸۸ سالگی به دیار معبود خود شتافت.

آیت الله نظری متولد سال ۱۳۱۱ در شهر زیراب، از علما و شخصیت‌های دینی و انقلابی استان مازندران به شمار می‌رود که در میان مردم از جایگاه و محبوبیت ویژه ای برخوردار بوده است.

وی در بحبوحه انقلاب اسلامی نقش اثرگذاری در تبلیغ انقلاب در میان مردم مازندران داشت به طوری که او به همراه مرحوم حجت الاسلام مصطفی مصطفوی پیام همراهی مردم زیراب با انقلاب را به امام خمینی (ره) منتقل می‌کرد.

آیت الله نظری در زمان حضور امام خمینی (ره) در نوفل لوشاتو، به مدت ۱۱ روز در آنجا حضور داشت و به همراه بنیانگذار انقلاب اسلامی ۱۲ بهمن سال ۱۳۵۷ به ایران بازگشت.

این روحانی بلندپایه مازندرانی پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ساری درس خارج از فقه و اصول را تدریس می‌کرد و افراد و علمای بسیاری از محضر وی کسب فیض کردند.

آیت الله نظری پایه گذار دهه غدیر در کشور است و این رسم نکو را در طول دهه‌های اخیر با برپایی مراسم و سخنرانی‌های علمی در ساری و شهرهای دیگر مازندران زنده نگاه می‌داشت.

کد خبر 472341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.