دلایل شکست آمریکا در سوریه

روزنامه رای الیوم با اشاره به اظهارات دیپلمات کهنه کار آمریکایی مبنی بر شکست سیاست های واشنگتن در سوریه به واکاوی آن پرداخته و سیاست های آمریکا علیه ملت سوریه را اوج فاشیسم دانسته است.

به گزارش ایمنا، «جفری فلتمن»، دیپلمات کهنه کار آمریکایی که طی سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲ میلادی به عنوان معاون وزیر امور خارجه این کشور در امور خاور نزدیک فعالیت می‌کرد و پس از آن نیز به مدت شش سال معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سیاسی و تثبیت صلح بود، در مصاحبه با روزنامه سعودی «الشرق الاوسط» که در شماره روز یک شنبه این روزنامه چاپ لندن منتشر شد، سیاست دولت‌های «باراک اوباما» و «دونالد ترامپ»، روسای جمهوری پیشین کشورش در رابطه با سوریه را شکست خورده توصیف کرد.

رای الیوم در مطلبی با اشاره به حرف‌های فلتمن آورده است: اظهارات فلتمن موضوع غافلگیرکننده نبود زیرا حقایق میدانی، این شکست را مورد تاکید قرار می‌دهد اظهارات فلتمن موضوع غافلگیرکننده نبود زیرا حقایق میدانی، این شکست را مورد تاکید قرار می دهدو این شکست آمریکا در سوریه کاملاً آشکار است.

این رسانه می‌نویسد: نظام سوریه با وجود صدها میلیارد دلاری که دو دولت آمریکا برای براندازی آن هزینه کردند همچنان پابرجاست و مهمتر از آن اینکه با وجود ده سال جنگ منسجم و استوار است.

رای الیوم بیان کرد: طبیعی است که فلتمن به واقعیت‌های میدانی بی توجه باشد که در ورای شکست آمریکا در سوریه است و بارزترین آن ایستادن متحدان روس، ایرانی و حزب الله در کنار دولت سوریه طی سال‌های جنگ است.

این رسانه نوشت: بُعد خطرناک در حرف‌های فلتمن درباره سوریه و کل خاورمیانه جایگزینی است که آمریکا برای شکست نظامی خود تدارک دیده است و آن تشدید تحریم اقتصادی نه فقط بر سوریه و ملت آن بلکه بر تهران و روسیه به عنوان متحدان آن است و قانون سزار آمریکا علیه دمشق و تشدید تحریم علیه سوریه و حزب الله و تحریم‌های شدید علیه ایران در این راستاست.

رای الیوم آورده است: سیاست تحریم اقتصادی برای تغییر نظام کره شمالی و ایران نه تنها شکست خورده است بلکه نتایج معکوسی به دنبال داشته است و تقویت پایداری و خودکفایی در توسعه جایگزین‌های نظامی و اقتصادی را به همراه داشته است. سیاست فشار اقتصادی علیه سوریه با وجود مصائب ناشی از آن نمی‌تواند به اهداف خود در به زانو درآوردن سوریه دست پیدا کند زیرا سوری‌ها قصد تسلیم شدن ندارندسیاست فشار اقتصادی علیه سوریه با وجود مصائب ناشی از آن نمی‌تواند به اهداف خود در به زانو درآوردن سوریه دست پیدا کند زیرا سوری‌ها قصد تسلیم شدن ندارند.

این رسانه می‌نویسد: پروژه محاصره تحمیلی علیه ملت سوریه آغاز شده است و سیطره بر ذخایر نفت و گاز و اراضی کشاورزی حاصلخیز در شرق فرات که نظامیان اشغالگر آمریکایی و نیروهای قسد وابسته به آنها حضور دارند در این راستا است.

این رسانه در پایان با اشاره به این سیاست کثیف واشنگتن تاکید کرد: این یعنی محروم کردن سوریه از منابع انرژی و غذایی با هم اوج سیاست فاشیستی آمریکاست.

منبع: مهر
کد خبر 472339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.