رونمایی از فاز ۳ شبکه آموزشی شاد/برگزاری روزانه ۶۰۰ هزار کلاس آنلاین در شاد

در دومین روز از دهه فجر، آئین رونمایی از فاز ۳ شبکه آموزشی شاد برگزار شد.

به گزارش ایمنا، به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی وزارت آموزش‌وپرورش، در دومین روز از دهه فجر، آئین رونمایی از فاز ۳ شبکه آموزشی شاد با حضور وزیر آموزش‌وپرورش و جمعی معاونین و مدیران حوزه ستادی و همچنین مدیران کل آموزش‌وپرورش استان‌ها برگزار شد.

مسئول شبکه آموزشی شاد در این آئین، اظهار کرد: آموزش‌وپرورش برای اولین بار اقدامی اساسی برای ورود به عرصه آموزش ترکیبی فراهم آورد.

سیدحسن الحسینی وی اظهار کرد: پلتفرم آموزشی شاد با شیوع کرونا و در راستای ادامه روند آموزش، طراحی و راه‌اندازی شد و توانست ضمن ایجاد فضایی امن و سالم در بستر فضای مجازی برای حضور دانش آموزان، در مدت بسیار کوتاهی ارتقا یابد.

الحسینی افزود: پلتفرم پیام‌رسان شاد در مدت کوتاهی در فاز دوم و سوم ارتقا یافت و توانست تبدیل به پلتفرم آموزشی - تعاملی شود تا از این طریق آموزش و یادگیری در بستر فضای مجازی کارآمدتر و مؤثرتر شود.

مسئول شبکه آموزشی دانش‌آموزان ضمن اشاره به رویکرد توانمندسازی کاربران در استفاده از بستر فضای مجازی، تصریح کرد: یکی از اهداف مسئولان نظام تعلیم و تربیت درراه اندازی شبکه شاد، ارتقای ظرفیت و توانمندسازی کاربران در بهره‌برداری از بستر فضای مجازی است و این موضوع می‌تواند در آینده کشور تأثیر فراوانی داشته باشد.

وی با اشاره به حضور بیش از ۱۲.۵ میلیون دانش‌آموز در شبکه شاد گفت: شبکه شاد، توانست از ورود دانش‌آموزان به فضای ناسالم در بستر مجازی جلوگیری کند و فضایی امن و سالم برای دانش آموزان به وجود آورد تا از دغدغه خانواده‌ها کاسته شود. آموزش‌وپرورش با راه‌اندازی این شبکه وسیع توانست برای اولین بار اقدامی اساسی برای ورود به عرصه آموزش ترکیبی فراهم آورد و انتظار می‌رود با تلاش بیشتر همکاران و حمایت خانواده‌ها و معلمان بتوانیم پارادایم جدید آموزشی را تقویت کرده و در پسا کرونا هم بتوانیم با استفاده از ظرفیت شاد از آموزش مجازی بهره ببریم.

وی افزود: امروزه در دنیا سواد به خواندن و نوشتن محدود نخواهد شد و افرادی باسواد محسوب می‌شوند که بتوانند از انواع سوادها بهره‌مند باشند. در این زمینه در شبکه شاد توانایی تعریف انواع سواد برای دانش آموزان وجود دارد که این امکان از طریق کتب درسی امکان‌پذیر نبود.

الحسینی ادامه داد: شبکه شاد امروز دارای امکاناتی از قبیل استقرار سیستم احراز هویت کاربران است. ایجاد گروه‌های درسی با عضویت ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار گروه درسی و انجام عملیات تعامل درسی بین دانش آموزان و معلمان، راه‌اندازی ۳۰۰ هزار کانال آموزشی و اطلاع‌رسانی در شبکه شاد، موفق به جلب رضایت بیش از ۸۰ درصد کاربران شده است.

مسئول شبکه شاد گفت: روزانه بیش از ۶۰۰ هزار کلاس آنلاین به‌صورت زنده در شبکه شاد برگزار می‌شود، همچنین شاد دارای سیستم پایش مدیران است که مدیران مناطق و مدارس می‌توانند با ایجاد تنظیماتی مربوط به خود آن را طبق شرایط مدرسه و منطقه خودتنظیم کنند.

الحسینی با اشاره به سراسری بودن خدمات ارائه‌شده از طریق شبکه شاد و اهمیت این پوشش همگانی، افزود: در حال حاضر روزانه بیش از ۸ میلیون فایل و ۲۱ میلیون پیام از طریق شاد ارسال می‌شود که با احتساب تعداد دانش آموزان عضو شاد می‌توان گفت هر دانش‌آموز روزانه ۲۴ پیام و ۷ فایل را از طریق شبکه شاد جابجا می‌کند و این سطح بالای ارتباط را در شاد می‌رساند.

بر این اساس؛ در این مراسم پیرامون موضوعاتی ازجمله؛ آینده شاد، برنامه‌های توسعه‌ای شاد و پسا کرونا، تأثیرگذاری بیشتر برنامه‌ها، مقایسه ایران و سایر کشورهای دنیا در مواجهه با برنامه‌های آموزش مجازی در شرایط کرونایی، آموزش نوآموزان پیش‌دبستانی در شاد، معرفی شادنما و برنامه‌های آن، معرفی برنامه‌های ورزش صبحگاهی و استعدادیابی ورزشی، خدمات ویژه دانش‌آموزان استثنایی، معرفی سامانه جدید گزارش‌گیری، معرفی خدمات ویژه رؤسای فناوری استان‌ها و اعلان مقررات مدیریت کانال‌ها و گروه‌ها، معرفی تدریس برتر، معرفی آزمون ساز، نسخه وب، جنگ شادی و … سخنرانی‌هایی ارائه شد و در پایان از این سامانه جدید با حضور وزیر آموزش و پرورش رونمایی شد.

کد خبر 472307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.