زمستان ۱۴۰۰ فاز عمومی واکسیناسیون کرونا آغاز می‌شود

دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: واکسن کرونا با استفاده از توان داخلی و هم با خرید از دیگر کشورها تامین می‌شود و زمستان آینده واکسیناسیون عمومی آن شروع خواهد شد.

به گزارش ایمنا، به نقل از معاونت علمی ریاست جمهوری، مصطفی قانعی در پاسخ به نگرانی مردم درباره تامین واکسن کرونا در کشور گفت: کمیته علمی مقابله با شیوع کرونا در تلاش است تا نیاز کشور به واکسن کرونا را با کمک تولیدات داخلی و خرید از دیگر کشورها تامین کند.

وی افزود: در این برنامه قرار است حدود ۱۶ میلیون دوز واکسن از مجموعه کوواکس، بیش از ۲۵ میلیون دوز از طریق واردات و ۲۵ میلیون دوز با استفاده از تولیدات داخلی تامین شود و واکسیناسیون عمومی اسفندماه سال آینده شروع می‌شود.

رئیس کمیته علمی مقابله با کرونا گفت: زمستان امسال کارکنان مراکز بهداشتی و درمانی، افراد مسن، معلولان و جانبازان مراکز نگهداری در اولویت واکسیناسیون قرار دارند. بهار و تیرماه سال آینده افراد بالای ۶۵ سال، افراد ۱۶ تا ۶۴ سال با بیماری زمینه‌ای و افرادی که به واسطه شغل خود با مردم در تماس هستند واکسن دریافت می‌کنند.

وی گفت: مرداد تا آذر ۱۴۰۰ نوبت به واکسیناسیون ساکنان مراکز شلوغ، افراد ۵۵ تا ۶۵ سال فاقد بیماری زمینه‌ای و شاغلان ضروری و کارکنان بهداشتی که در خط اول مواجهه نیستند واکسن دریافت می‌کنند. در نهایت در فاز چهارم با شروع زمستان ۱۴۰۰همه مردم در مقابل این بیماری واکسینه خواهند شد.

قانعی با اشاره به این که ۹ شرکت در حال تولید واکسن کرونا هستند، گفت: سه مورد از آنها به فاز بالینی رسیده‌اند. یک همکاری مشترک با کوبا داریم که تهیه این واکسن نیز در مراحل خوبی قرار دارد. به زودی واکسن مورد تایید ایرانی به مرحله تولید نهایی خواهد رسید. پایگاه یونیسف، ایران را یکی از کشورهای سازنده و تولید کننده واکسن کرونا معرفی کرده است.

کد خبر 472281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.