حضور اختیاری دانش‌آموزان در مناطق زرد و آبی/گروکشی کارنامه خلاف است

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، چگونگی شرایط حضور دانش‌آموزان در مقاطع تحصیلی در مناطق زرد و آبی و خلاف بودن گروکشی کارنامه برای دریافت شهریه مدارس را تشریح کرد.

محمدرضا ناظم‌زاده در گفت وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص وضعیت حضور دانش‌آموزان در مدارس مناطق زرد و آبی، اظهار کرد: در حال حاضر برنامه‌های حضور دانش‌آموزان در مدارس بر اساس بخشنامه اعلام شده ستاد ملی کرونا است و کارگاه‌های حضوری هنرستانی‌ها در مناطق زرد و آبی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه اجباری برای حضور دانش‌آموزان نداریم، افزود: پایه‌های اول و دوم ابتدایی در مناطق زرد می‌توانند در گروه‌های ۱۰ نفره برنامه‌های حضوری در مدارس را داشته باشند و در مناطق آبی، مدارس با آمار زیر ۵۰ نفر (بیشتر در مناطق روستایی و کم جمعیت) می‌توانند به صورت اختیاری، برنامه حضور در مدارس را داشته باشند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان اصفهان با تاکید بر اینکه در حال حاضر رنگ بندی نارنجی و قرمز در استان نداریم و شهرستان‌ها زرد و آبی است، تصریح کرد: در هر شرایطی در مدرسه مدیران، معاونان و کادر اداری مدرسه حضور دارند و روند اداری مدارس مطابق قبل طی می‌شود. حضوری و غیرحضوری بودن آموزش دانش‌آموزان در مدارس نواحی و مناطق شهرستان‌ها بر اساس رنگ‌بندی‌های اعلام شده ستاد ملی کرونا است.

ناظم‌زاده در خصوص گروکشی کارنامه برای شهریه در برخی مدارس، اظهار کرد: بعضی از مدارس برای دریافت شهریه کارنامه‌ها را گروکشی می‌کنند و این کار خلاف قانون است، به مدیران مدارس استان اعلام کردیم این کار نباید انجام شود.

وی ادامه داد: چنین مواردی را باید خانواده‌ها با اداره بازرسی آن منطقه یا ناحیه مربوطه مطرح کنند تا به نتیجه برسند و در صورت نتیجه نگرفتن می‌توانند موضوع را به اداره ارزیابی و عملکرد اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان برای پیگیری نهایی گزارش کنند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در خصوص پیش‌بینی‌ها برای وضعیت مدارس استان در ماه‌های آینده، خاطرنشان کرد: در ارتباط با حضوری یا غیرحضوری بودن مدارس، آموزش و پرورش پیش‌بینی کننده نهایی نیست و باید برنامه‌ها را بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا اجرا کنیم.

وی اظهار کرد: پیش‌بینی شرایط کرونا را ستاد ملی کرونا ارزیابی کرده و بعد به آموزش و پرورش اعلام می‌کند، در حال حاضر نیز شرایط حضوری یا غیرحضوری بودن دانش‌آموزان بر مبنای مصوبات ستاد ملی کرونا به ما اعلام شده است.

کد خبر 472271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.