غربالگری ۳۲ درصد از خانوارهای استان یزد

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: از ابتدای اجرای طرح شهید سلیمانی در استان تاکنون ۳۲ درصد از خانوارها غربالگری شده‌اند و حدود ۹ هزار و ۸۰۰ رهگیری و دو هزار و ۹۸۷ مورد مراقبت در منزل انجام گرفته و میزان رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در استان از ۷۴ درصد در هفته گذشته به ۶۹ درصد کاهش یافته است.

ابراهیم سلمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص اجرای طرح شهید سلیمانی و شناسایی به موقع بیماران در استان یزد، اظهار کرد: از ابتدای اجرای طرح شهید سلیمانی در استان یزد تاکنون ۳۲ درصد از خانوارها غربالگری شده‌اند و حدود ۹ هزار و ۸۰۰ رهگیری و دو هزار و ۹۸۷ مورد مراقبت در منزل انجام گرفته است.

وی با اشاره به خودنمایی مجدد شیوع کرونا در استان یزد، ادامه داد: خیز جدید و افزایش موارد بستری مشکوک به کرونا در استان زنگ هشدار شروع موج چهارم کرونا ویروس است، همچنین بستری‌های مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان یزد نسبت به هفته گذشته با شیب ملایمی در حال افزایش است چرا که رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی کاهش یافته و این مسئله نشان می‌دهد که اعتقاد به پایان شیوع کرونا کاملاً اشتباه است و هرگاه غفلت کردیم افزایش آمار بستری‌های مبتلا به کرونا را به دنبال داشته و هرگاه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را در پیش گیریم آمارها سیر نزولی پیدا می‌کند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد با بیان اینکه میزان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در این استان در مقایسه با هفته گذشته کاهش داشته است، افزود: میزان رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در استان از ۷۴ درصد در هفته گذشته به ۶۹ درصد کاهش یافته و این موضوع بسیار نگران کننده است چرا که عادی انگاری مردم نسبت به بیماری کرونا را نشان می‌دهد و اگر این روند همچنان ادامه یابد با بازگشت شرایط وخیم گذشته و افزایش آمار مرگ‌ومیر و مبتلایان کرونا روبرو خواهیم شد.

وی خاطرنشان کرد: افراد باید برای قطع زنجیره انتقال ویروس از حضور در تجمعات خودداری کرده و در منزل بمانند، استفاده از ماسک، شستن دست‌ها و رعایت فاصله اجتماعی را باید مانند روزهای اول شیوع بیماری جدی بگیرند، چرا که در حال حاضر پیشگیری بهترین راه مقابله با کرونا ویروس است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: کارشناسان بهداشتی از طریق سامانه ۱۱۱ آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان و آموزش چگونگی درمان بیماری کووید ۱۹ هستند.

کد خبر 472197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.