احترام به آزادی مردم وظیفه مسئولان است

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: وظیفه داریم به آزادی مردم احترام بگذاریم اما این آزادی نباید خارج از چهارچوب باشد زیرا شاهد هرج و مرج در جامعه خواهیم شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا حیدری امروز (دوشنبه) در یکصد و نوزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد دهه فجر را تبریک گفت و اظهار کرد: دهه فجر بهترین زمان است تا مسیر ۴۲ ساله انقلاب اسلامی را بررسی و ارزیابی کنیم زیرا در برخی از جهات آرمان‌های انقلاب هنوز اجرایی نشده است و اکنون مسئولان باید آنها را علت یابی کرده و در صورت امکان مشکلات را حل کنند.

وی ادامه داد: ۱۳ بهمن ماه سالروز تولد شهید مطهری است، این شهید سخنان خوبی در رابطه با انقلاب دارد. در همین راستا ۱۰ روز قبل از پیروزی انقلاب سخنرانی را انجام داد که مطالب اساسی را در مورد انقلاب اسلامی توصیف کرد و اسلام را یک دین آزاد و کامل اعلام کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد اضافه کرد: وظیفه داریم به آزادی مردم احترام بگذاریم اما این آزادی نباید خارج از چهارچوب باشد زیرا شاهد هرج و مرج در جامعه خواهیم شد. مفهوم جمهوری اسلامی آشتی بین مردم، آزادی و دین بوده است که شهید مطهری با توجه به شناختی که از فضای جامعه داشته چنین صحبت‌هایی را بیان کرده است؛ از نظر من این شهید در کرسی‌های اندیشمندانه نگاه ویژه‌ای به موضوعات داشته و همیشه بر حضور مردم در جامعه تاکید کرده است.

وی با اشاره به اینکه امیدوارم همه سازمان‌ها و مجموعه‌ها به محور مردم‌سالاری نگاه ویژه‌ای داشته باشند، افزود: اکنون با قدرتی که رسانه‌ها در دست دارند هنجارآفرینی‌ها بر روی جامعه تأثیر مستقیمی می‌گذارد و باید پاسخ‌های منطقی را در رابطه با این موضوع دریابیم.

حیدری با تاکید بر اینکه بانوان در روزهای انقلاب و جنگ تحمیلی تلاش زیادی کردند، تصریح کرد: اکنون نیمی از توسعه کشور در دستان بانوان است؛ اگر تا دیروز نقش آفرینی زنان برای ما یک شعار بوده اکنون به یک هدف تبدیل شده است بنابراین باید فضای رشد برای بانوان مهیا شود تا از ظرفیت آنها در مدیریت استفاده کنیم و شاهد توسعه کشور باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه حضرت فاطمه (س) در زمان خود، نقش کنشگری را ایفا کرده است، گفت: اکنون می‌توان از نقش این معصوم الگو برداری کرد تا شاهد اتفاقات خوبی در جامعه باشیم.

وی ادامه داد: فرماندهان نیروی هوایی ارتش ۱۹ بهمن ماه ۵۷ خدمت امام خمینی (ره) رفتند که در همان زمان کمر رژیم شاه شکست و دولت شاهنشاهی فرو ریخت.

حیدری با بیان اینکه نیرو هوایی ارتش قبل و بعد از دفاع مقدس نقش برجسته‌ای ایفا کرد، ابراز امیدواری کرد: باید به رسالت شهدا برسیم و بتوانیم به بهترین شکل راه آنها را ادامه دهیم.

کد خبر 472185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.