چاقی۳۱ درصد دانش‌آموزان اصفهان/مرحله دوم غربالگری ۱۵ اسفندماه

رئیس اداره تربیت بدنی و فعالیت ورزشی آموزش و پرورش استان اصفهان از اجرای مرحله اول طرح کوچ و سنجش اضافه وزن و چاقی ۳۱ درصد دانش‌آموزان استان و انجام مرحله دوم غربالگری در ۱۵ اسفندماه خبر داد.

علیرضا عابدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اجرای برنامه کنترل وزن و چاقی دانش آموزان (کوچ)، اظهار کرد: امسال با همه‌گیری ویروس کرونا طرح کوچ از سوی معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش به همه مدارس در استان‌ها ابلاغ شد تا دانش‌آموزان با اجرای این طرح تحت پوشش قرار بگیرند.

وی با اشاره به چاقی ۲۱ درصدی دانش‌آموزان کل کشور به علت کم تحرکی در شرایط کرونا، افزود: مرحله اول غربالگری قد و وزن دانش‌آموزان به وسیله خانواده‌ها اجرا و در سامانه سناد درج شد و در حال حاضر اطلاعات ۹۳ درصد دانش آموزان اصفهان وارد سامانه سناد شده است.

عابدی با اشاره به چاقی ۳۱ درصدی دانش‌آموزان استان اصفهان، تصریح کرد: برای شرکت دانش‌آموزان در این طرح و کنترل وزن آنها در ایام کرونا ۶ نمره ارزشیابی درس تربیت بدنی دانش‌آموزان متوسطه برای این کار در نظر گرفته شد، ۲ نمره در حیطه‌های مختلف دانشی و مهارتی و ۲ نمره در بخش آمادگی جسمانی و ۲ نمره برای کار پوشه تغذیه‌ای لحاظ شده است.

وی با بیان اینکه ارزشیابی دوره ابتدایی توصیفی است، اظهار کرد: برای برنامه ارزشیابی دو فاکتور آمادگی جسمانی، فعالیت بدنی و تغذیه سالم در نظر گرفته شده است تا با مشاوره معلمان تربیت بدنی، مراقبان سلامت و کارشناسان بهداشت کنترل وزن دانش‌آموزان انجام شود.

فعالیت ۱۶۰۰ معلم تربیت بدنی و ۳۵۰ مراقب سلامت در استان اصفهان

عابدی با بیان اینکه معلمان تربیت بدنی باید در فضای مجازی، فعالیت‌های ورزشی را برای دانش آموزان طراحی کنند، تصریح کرد: غربالگری مرحله دوم در ۱۵ اسفندماه انجام می‌شود که امیدواریم نتیجه این طرح کاهش اضافه وزن و چاقی سه درصدی دانش آموزان باشد.

رئیس اداره تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه کارگروه‌های درون مدرسه‌ای با عضویت معلمان تربیت بدنی، مراقبان سلامت، معاونان و آموزگاران پایه ابتدایی تشکیل می‌شود، افزود: با انجام غربالگری اولیه مداخلات تغذیه‌ای و فعالیت‌های ورزشی برای کاهش کم تحرکی و تغذیه سالم دانش‌آموزان صورت گرفت.

عابدی خاطرنشان کرد: در استان اصفهان قریب هزار و ۶۰۰ معلم تربیت بدنی و ۳۵۰ مراقب سلامت فعال هستند و کارشناسان بهداشت حوزه بهداشت معاونت دانشگاه پزشکی هم در این زمینه به آموزش و پرورش کمک می‌کنند.

وی افزود: در اجرای طرح کوچ، والدین دانش آموزان و حمایت مدیران مدارس به عنوان سه ضلع یک مثلث در نظر گرفته می‌شود و اگر هر کدام از این اضلاع کار خود را انجام ندهند به طور طبیعی طرح با شکست مواجه می‌شود، نقش خانواده‌ها و والدین در این زمینه با توجه به شرایط کرونا و عدم حضور دانش‌آموزان در مدارس، آموزش آنلاین و کم تحرکی زیاد، بسیار مهم است.

رئیس اداره تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، اظهار کرد: والدین داور اصلی این موضوع هستند، خانواده‌ها در قرنطینه خانگی باید از پرخوری دانش‌آموزان جلوگیری کنند و انجام فعالیت‌های ورزشی آنها زیر نظر معلم ورزشی مورد توجه قرار گیرد و با حمایت لازم از این طرح از اضافه وزن و چاقی دانش‌آموزان در ایام کرونا پیشگیری کنند.

کد خبر 472134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.