کرونا جامعه را از دنیای «آنالوگ» به دنیای «دیجیتال» سوق داد

معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: درست است که سال‌هاست از فضای مجازی بهره می‌بریم، اما فکر ما در دنیای آنالوگ مانده بود و وارد عرصه دیجیتال به معنای واقعی آن نشده بود؛ گذر جامعه از دنیای آنالوگ به دیجیتال را از ویژگی‌های خوب بحران کرونا می‌دانم.

مهدی تمیزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درباره از سرگیری فعالیت‌های فرهنگی و هنری و باز شدن گالری‌ها، اظهار کرد: خوشبختانه برخی گالری‌ها با فروکش کردن شیوع ویروس کرونا، فعالیت خود را در شهر آغاز کردند و توانستند نمایشگاه‌هایی را که در برنامه داشتند اجرا کنند. البته باید تاکید کرد که ویروس کرونا همچنان در حال قربانی گرفتن است و باید با حفظ پروتکل‌های بهداشتی، فعالیت‌ فرهنگی کرد و از گالری‌ها بازدید کرد.

معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان ادامه داد: دوران قرنطینه در شیوع ویروس کرونا به علت انزوای افراد و دور شدن افراد از یکدیگر، بد بود. از همین روی بسیاری از فعالیت‌های هنری از جمله گالری گردی تعطیل شد.

وی افزود: افتتاح پنج گالری در هفته‌های اخیر در اصفهان باعث خوشحالی است و افرادی که از رخوت یکساله رنج می‌برند، می‌توانند فعالیت‌هایی نظیر گالری‌گردی را از سر بگیرند. البته تجمع‌ها باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی باشد.

تمیزی درباره ورود فعالیت‌های هنری از جمله برپایی نمایشگاه و گالری به فضای مجازی، توضیح داد: شیوع ویروس کرونا با تمام ناراحتی‌ها و بدی‌هایی که برای جامعه جهانی داشت، توانست جوامع به ویژه جامعه ایرانی را با کارکردهای مختلف فضای مجازی آشنا کند.

معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی شهرداری اصفهان افزود: درست است که سال‌ها از فضای مجازی بهره می‌بریم، اما فکر ما در دنیای آنالوگ مانده بود و وارد عرصه دیجیتال به معنای واقعی آن نشده بود. گذر جامعه از دنیای آنالوگ به دیجیتال را از ویژگی‌های خوب بحران کرونا می‌دانم. امروز کودکان تا بزرگسالان ما کار با اینترنت و بهره بردن از آن را می‌دانند.

وی با بیان اینکه "در دوران شیوع ویروس کرونا بازدید مجازی از گالری‌ها رونق گرفت"، تاکید کرد: دیدن نمایشگاه‌ها در سایت‌ها و شرکت در تور مجازی افزایش یافته است و حتی برخی گالری‌ها به طور خاص در شبکه‌های اجتماعی برگزار شدند. با این حال معتقدم دیدن اثر هنری و معاشرت با این اثر از نزدیک و رودررو همچنان حس بی‌نظیری دارد که در فضای مجازی متبلور نشده است.

کد خبر 472119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.