فرصتی برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در بحران اقتصادی کرونا

فارغ‌التحصیلان امروز دانشگاهی مهم‌ترین تأثیرگذاران فردا به حساب می‌آیند و باید به آن‌ها نشان داد که رهبری مثبت امروز چه تأثیرات چشمگیری بر سال‌های آینده خواهد داشت.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تازه‌واردان به بازار کار هرگز با شرایطی بدتر از اوضاع فعلی مواجه نبوده‌اند؛ شرایطی که در آن سطح رکورد بیکاری و لغو شرایط کارآموزی، باعث شده است حتی واجد شرایط‌ترین فارغ‌التحصیلان سال ۲۰۲۰ نیز با مشکلات بسیاری در مسیر آینده خود مواجه شوند. جوانان باهوش، با استعداد و توانمندی که هیچ یک منابع لازم برای پیشرفت در صنعت و موفقیت در رشته خود را ندارند. بنابراین وقت آن رسیده است که صاحبان مشاغل در اندیشه یافتن شیوه‌هایی برای استفاده از تجربیات خود برای کمک به این افراد برآیند.

کارآفرین بودن تنها به معنای کسب موفقیت‌های شخصی نیست بلکه مهم‌ترین اصل برای یک کارآفرین ایجاد دنیایی مرفه‌تر برای همگان است. فارغ‌التحصیلان امروز دانشگاهی مهم‌ترین تأثیر گذاران فردا به حساب می‌آیند و باید به آن‌ها نشان داد که رهبری مثبت امروز چه تأثیرات چشمگیری بر سال‌های آینده خواهد داشت. لازم است کارآفرینان در راستای تحقق این هدف اقداماتی بکنند که در ادامه به آن‌ها پرداخته می‌شود:

فرصت‌هایی را که خود از آن بهره‌مند بودید به تازه‌واردها بدهید

کافی است به یاد آورید که از کجا به کجا رسیده‌اید چه کسی چه فرصتی در اختیار شما قرار داد و اولین نقشی که در مسیر موفقیت بر عهده داشتید چه بوده است. هر کارآفرین پاسخ متفاوتی برای این سوالات دارد و این نکته بسیار خوبی است چرا که هر کس مسیر متفاوتی دارد و همیشه باید به یاد داشته باشد که بهترین مسیر برای او کدام خواهد بود.

در دوران رکود اقتصادی ناشی از کووید -۱۹ صاحبان مشاغل به طور قطع با متقاضیانی برای کار مواجه خواهند بود که نواقصی در رزومه آن‌ها دیده می‌شود. به جای تمرکز مطلق روی این نواقص لازم است این نکته را مورد توجه قرار دهند که هیچ رزومه‌ای در ابتدا کامل نیست و افراد پیش روی آن‌ها احتمالاً پیش از وقوع بیماری فراگیر کرونا با دوره‌های کارآموزی و یا پیشنهادات کاری بسیاری مواجه بوده‌اند و لایق فرصتی برای نمایان کردن توانایی‌ها و استعدادهای خود دارند. باید دقت کرد که این فرصت می‌تواند منجر به روابط پایدار و وفادارانه فرد نسبت به سازمان وی گردد.

هم‌چون یک مربی عمل کنید

بنا بر جدیدترین تحقیقات انجام گرفته در بازار کار، ۹۳ درصد از کارآفرینان جوان به دنبال کسب راهنمایی از همتایان بزرگسال و با تجربه خود هستند. دانش یک کارآفرین با سابقه می‌تواند مهم‌ترین مهره برای پیشرفت و موفقیت این قشر از جوانان باشد که از ابتدای شیوع کرونا تا کنون به هیچ فرصتی برای یادگیری دانش لازم برای پیشرفت پشت نکرده‌اند. هر کارمند جوانی دارای مجموعه‌ای از مهارت‌ها و پایگاه دانش متفاوتی است و فرصت‌های مذکور می‌تواند شامل گذراندن دوره‌های کارآموزی، برگزاری کلاس‌های آنلاین و برقراری تماس‌های تصویری باشد. به یاد داشته باشید که حتی اگر هیچ پیشنهاد کاری هم برای متخصصان جوان و بی‌تجربه ندارید، تجربه شما می‌تواند آن‌ها را به مسیر موفقیت سوق دهد و به هر یک از آن‌ها کمک کند تا مهارت‌های خود را در مسیر پیشرفت توسعه دهند.

به آن‌ها یاد بدهید که چگونه بر مسیرشان مسلط شوند

فرصت‌هایی که قرار است در اختیار فارغ‌التحصیلان جدید قرار دهید نباید در سطح موقعیت‌های گذشته باشد. فراموش نکنید که هیچ نیازی برای بزرگنمایی نیست. در دوران فعلی که همه دنبال اثبات خویشتن هستند، هر کسی تمایل دارد که نسبت به کار خود احساس مالکیت داشته باشد؛ فرصت و مکان لازم برای تحقق این خواسته را در اختیارشان قرار دهید. به آن‌ها اجازه بدهید که ایده‌پردازی کنند و آن را به مرحله اجرا درآورند. اطمینان داشته باشید که نتیجه این اقدام کارمندانی متعهد و آینده‌نگر برای سازمان شما خواهد بود.

تهدید را به فرصت تبدیل کنید

بحران کووید -۱۹ چالش‌های فراوانی را برای مشاغل ایجاد کرده است. در این میان ایجاد اختلال در زنجیره تأمین، افزایش سرسام‌آور استفاده از اینترنت، سقوط شدید درآمد حاصل از تبلیغات و مواردی از این قبیل کم تأثیر نبوده است. به جای این که خودتان بار همه امور را برای بازسازی اوضاع بر دوش بکشید، به جوان‌ترها اجازه بدهید که توان خود را برای برطرف کردن این قبیل مشکلات به کار گیرند. آن‌ها می‌توانند با اتخاذ دیدگاهی نو، به مسائل با دیدی متفاوت نگاه کنند و این امر تجارت شما را نجات خواهد داد. کرونا علی‌رغم تمامی مشکلات، می‌تواند مدرسه‌ای برای پرورش افکار و فراگیری هرچه بیشتر دانش به حساب آید.

جوانان را به شبکه خود راه بدهید

فراموش نکنید که مشاغل به خودی خود رشد نمی‌کنند، انسان‌ها هستند که مسبب این رشد می‌شوند. در شرایطی همانند دوران فعلی لازم است بسیار فراتر از درآمد و حاشیه سود اندیشید. از سوی دیگر بهترین و با تجربه‌ترین کارآفرینان به خوبی می‌دانند سرمایه‌گذاری بر توان قشر جوان، مهم‌ترین کلید موفقیت آنان در درازمدت است. ممکن است در شرایط فعلی به آن‌ها نیازی نداشته باشید اما ممکن است کسی را بشناسید که به آن‌ها نیاز داشته باشد. ایجاد شبکه‌های ارتباطی با دیگران می‌تواند منجر به افزایش هر چه بیشتر ارتباطات شما با اطرافیان‌تان شود و نتایج مثبت این امر دیر یا زود به سمت‌تان بازخورد خواهد داشت. خصوصاً این که در صنایع داخلی، نبود شبکه‌های پیشرفته ارتباطی می‌تواند موانع قابل توجهی برای حفظ بقا محسوب شود.

کد خبر 472053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.