طباطبایی‌نژاد: باید جوانان را از دستاوردهای انقلاب آگاه کنیم

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: در ایام الله دهه فجر وظیفه داریم جوانان را از وضعیت انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن آگاه کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت الله یوسف طباطبایی نژاد صبح امروز -یکشنبه، ۱۲ بهمن ماه- در گلستان شهدای اصفهان ضمن گرامیداشت دهه فجر اظهار کرد: پیامبر (ص) ۳ سال در شعب ابی‌طالب زندانی دشمنان اسلام بودند، اما عشق مردم به پیامبر بیشتر تا حدی که دشمنان تصمیم قتل ایشان را گرفتند، اما در این امر به فضل الهی ناکام ماندند؛ همین موضوع باعث شد که تصمیم به اخراج نبی اکرم از مکه را بگیرند. علیرغم اینکه دشمنان سعی داشتند مردم را از پیامبر دور کنند، روزبه روز مردم مهر مردم به ایشان بیشتر می‌شد.

وی افزود: همین مسئله نیز پیش از انقلاب اسلامی رخ داد و دشمنان ابتدا امام خمینی (ره) را زندانی کردند، که باعث علاقه بیشتر مردم و جوانان به ایشان شد. همین موضوع باعث شد که دشمنان تصمیم بگیرند اما (ره) را به شهادت برسانند، اما مراجع تقلید و علما با تأیید مرجعیت امام خمینی (ره)، رژیم شاهنشاهی را از این کار منصرف کردند و نهایتاً طاغوتیان تصمیم به تبعید امام (ره) گرفتند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان ادامه داد: شاه امام (ره) را به عراق تبعید کرد تا به واسطه حضور گسترده علما و مراجع در نجف، شأن و منزلت ایشان را کاهش دهد، اما زمانی که امام خمینی (ره) به نجف رسیدند، بسیاری از مراجع و بزرگان و مردم به استقبال ایشان آمدند و نهایتاً پس از گذشت مدتی، برخی از مراجع عراق اعلام کردند که امام (ره) همتراز با مابقی مراجع هستند.

طباطبایی نژاد با بیان اینکه، خداوند متعال همان مسیری را که در برابر راه پیامبر اسلام (ص) قرار داد، برای امام خمینی (ره) طراحی کرد، گفت: پس از شکست مسلمانان در جنگ احد، روحیه سربازان اسلام تضعیف و به همین دلیل خداوند این آیه را به نبی اکرم نازل کرد که در آن آمده است؛ «در طول تاریخ پیامبرانی با پیروان خود قیام کردند، اما در راه خدا کوچک‌ترین سستی را به خود راه ندادند و دچار ضعف نشدند و علیرغم سختی‌ها با کمال قدرت راه خود را ادامه دادند و کوتاهی‌های خود را گردن دیگران نمی‌انداختند.»

وی یادآور شد: علت اینکه امام‌خمینی (ره) با کمک مردم علیرغم سختی‌ها پیروز شد، این بود که ملت در مقابل سختی‌ها سست نشدند و در این راه شهدای زیادی را تقدیم انقلاب اسلامی کردند که بر اساس آمار، سهم مردم اصفهان از این شهدا، بیش از ۲۱۷ نفر است. ملت ایران در طی چهل سال انقلاب اسلامی نیز، هزاران شهید مدافع کشور را تقدیم کردند و هیچ‌گاه نسبت به دشمن ضعف نشان ندادند و عقب نشینی نکردند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان یادآور شد: یکی از خصوصیت‌های انسان‌های مؤمن نترسیدن از دشمنان است؛ امام خمینی (ره) نیز به خدا دل بسته بود و از دشمنان هراسی نداشت و زمانی که به ایران بازگشت، ترسی نداشت؛ زیرا می‌دانست تمام امور دست خداست.

طباطبایی نژاد تصریح کرد: ویژگی بارز امام خمینی (ره) که همه ما باید در راه حرکت کنیم، دلبستگی به خداوند متعال است. همه باید بدانیم که اگر در مسیر خداوند حرکت کنیم، بدون شک پیروز خواهیم بود. حضرت امام (ره) در اوایل انقلاب اسلامی، علیرغم اینکه هنوز ارتش منسجمی وجود نداشت، اعلام کردند که «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند»؛ امام (ره) مطمئن بود که اگر کسی در راه خدا قدم بردارد، خداوند وی را حمایت خواهد کرد.

وی یادآور شد: امام خمینی (ره) بذر محبت را در دل مردم کاشت و همین امر باعث شد هنگام ورودش به ایران، ملت استقبال پرشوری را از ایشان انجام دهند. امیدواریم که خداوند متعال توفیقی عنایت کند تا بتوانیم از ولایت حمایت کنیم. امروز باید با درس گرفتن از جنگ احد، فراموش که اگر از دستورات رهبری تخلف کردیم، ضربه خواهیم خورد. امام (ره) دراین‌باره می‌فرمایند که «تا ولایت فقیه را داشته باشید، شکست نمی‌خورید.»

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان خاطرنشان کرد: در چهل سال گذشته، تمام دغدغه دشمن این بود که به ولایت ضربه بزند؛ زیرا دشمنان می‌دانند اگر ملت ایران از رهبری دور شود، شکست می‌خورد. باید حواسمان جمع باشد و پشتیبانی رهبر انقلاب باشیم. در ایام الله دهه فجر وظیفه داریم جوانان را از وضعیت انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن آگاه کنیم.

کد خبر 472041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.