ارائه تخفیف ۳۰درصدی عوارض در برف انبار/ افزایش صدور پروانه‌های ساختمانی

شهردار برف انبار از تخفیف پرداخت عوارض ۳۰ درصدی به مناسبت دهه فجر خبر داد و گفت: در سال جاری و تاکنون ۱۰۷ مورد پروانه ساختمانی جدید صادر شده است.

حمیدرضا شریعتی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۱۰۷ مورد پروانه ساختمانی جدید صادر شده است، اظهار کرد: میانگین بازدید میدانی کارشناسان شهرداری روزانه حدوداً پنج مورد بوده است که نسبت به بازدید میدانی سال گذاشته حدود دو بازدید در روز افزایش داشته است.

وی افزود: امسال تاکنون تخلف منجر به صدور رأی تخریب در شهرداری برف انبار نداشتیم که این امر به دلیل بازدیدهای میدانی مستمر عوامل اجرایی شهرداری و افزایش آگاهی شهروندان است.

شهردار برف انبار گفت: از ابتدای سال تا کنون بیش از ۲۰۰ مورد، گواهی نداشتن خلاف و موارد مشابه صادر شده است.

وی گفت: با توجه اینکه سیستم ممیزی شهری هنوز اجرا نشده است دریافت عوارض شهری به صورت صدور فیش میسر نبوده است که با اطلاع رسانی‌های لازم در این زمینه به شهروندان حدود ۱۵ درصد نسبت به پرداخت عوارض مربوطه اقدام کرده‌اند.

شریعتی‌نیا افزود: رقم پرداختی در عوارض شهری بسیار پایین است و انتظار داریم پس از اجرای طرح ممیزی املاک، شهروندان در سال آینده نسبت به پرداخت عوارض مربوطه اقدام کنند، البته در پرداخت عوارض کسب و پیشه شرایط مطلوب‌تر است.

وی با بیان اینکه درآمدهای شهرداری از خود شهروندان است، تاکید کرد: انتظار داریم شهروندان نسبت به پرداخت عوارض شهرداری در زمینه نوسازی، تجاری و خدمات در موعد مقرر اقدام کنند تا شهرداری در زمینه عمران و آبادانی شهری گام‌های موثرتری بردارد.

شریعتی‌نیا تصریح کرد: به مناسبت دهه فجر شهرداری برف انبار بر اساس مصوبه شورای شهر تا پایان اسفند ماه سال جاری تخفیف ۳۰ درصدی در پرداخت عوارض را برای شهروندان اعمال می‌کند.

کد خبر 472012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.