پلاک کوب شهر اصفهان تولید می‌شود

رئیس اداره خلاقیت و نوآوری شهرداری اصفهان گفت: پلاک کوب شهر اصفهان جهت هویت‌بخشی به شهر در دست تولید است.

وحید مهدویان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: اصفهان در سال ۱۳۹۴ به عنوان اولین شهر ایران به عضویت شبکه شهرهای خلاق یونسکو در زمینه صنایع دستی و هنرهای مردمی درآمده و متعهد است در راستای تحقق بخشیدن به اهداف شبکه شهرهای خلاق یونسکو تجارب و دستاوردهای خود را با سایر شهرهای عضو در سطح ملی و بین‌المللی به اشتراک بگذارد.

وی افزود: این شهر جهانی درصدد عقد تفاهم‌نامه همکاری با سایر شهرهای عضو یونسکو در ایران است که شامل شهر رشت (در زمینه خوراک‌شناسی)، شهر بندرعباس (در زمینه صنایع دستی) و شهر سنندج (در زمینه موسیقی) و با هدف ایجاد رابطه و به اشتراک‌گذاری تجارب ارزنده، شناخت بهتر از اهداف شبکه شهرهای خلاق یونسکو و تلاش برای ترویج اهداف آن در سطح ملی است.

رئیس اداره خلاقیت و نوآوری شهرداری اصفهان ادامه داد: در همین راستا در سال‌ جاری دو نشست مشترک میان شهرهای خلاق ایران به منظور تبادل اطلاعات و دستاوردها و هم افزایی بیشتر به صورت آنلاین برگزار شده و سلسله نشست‌های دیگری نیز با محوریت شهر خلاق اصفهان در بهمن ماه به صورت مجازی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه پلاک کوب شهر اصفهان جهت هویت‌بخشی به شهر در دست تولید است، گفت: از سوی دیگر نیاز است که اصفهان در حوزه صنایع دستی شناخته شده و علاوه بر سطح ملی در سطح بین‌المللی نیز برند سازی شود.

شریعت خاطرنشان کرد: در این راستا جهت معرفی مشاغل صنایع دستی اصفهان در سطح بین المللی اقدامات ماندگاری شده  که از آن جمله می‌توان به تولید محتوای مکتوب و دیجیتال چندزبانه، پیشنهاد طراحی وبسایت چهار زبانه برای معرفی فرهنگ و فروش صنایع دستی در سطح بین‌المللی و همچنین اقدامات مؤثری جهت عقد تفاهم‌نامه همکاری برای تشکیل شبکه فرعی بین‌المللی با سایر شهرهای عضو در زمینه صنایع دستی و هنرهای مردمی اشاره کرد.

وی با تاکید بر اینکه صنایع دستی در واقع یک صنعت سبز است که دود و آلایندگی ندارد، افزود: این هنر میراث فرهنگی محسوب می‌شود و اقتصاد و ارزش افزوده همراه دارد که اگر بخواهیم آن را توسعه دهیم باید با مسائل روز دنیا آشنا باشیم و در حالی که از هویت و جنبه ارزشهای سنتی صنایع دستی پاسداری می‌کنیم از فناوری در جهت تولید انبوه بهره‌مند شویم و با بهره گیری از خلاقیت سنت و تکنولوژی مدرن را تلفیق نمائیم و صنایع دستی اصفهان را تجاری‌سازی کنیم.

کد خبر 471994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.