باغبهادران نیازمند تهیه طرح جامع گردشگری

بخشدار باغبهادران گفت: تهیه و تدوین طرح جامع گردشگری یک نیاز اساسی در این بخش به شمار می‌آید.

سید محمدرضا شریفی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به نقش آب در شکل‌گیری تمدن بشری از گذشته تا امروز، اظهار کرد: شهرستان لنجان و بخش باغبهادران به دلیل عبور رودخانه زاینده رود از تمدن غنی تاریخی برخوردار است و آثار تاریخی بجا مانده از گذشته در این بخش این موضوع را تأیید می‌کند.

وی تصریح کرد: حفظ آثار و ابنیه تاریخی علاوه بر هویت بخشی به یک جامعه، نقش مهمی در توسعه گردشگری ایفا می‌کند و بر همین اساس باید آثار باستانی و تاریخی بجا مانده از گذشته را حفظ کنیم که از آن جمله می‌توان به برج کبوتر قلعه ترکی که جز برج‌های خاص استان اصفهان به شمار می‌آید اشاره کرد.

بخشدار باغبهادران با بیان اینکه کمیته برنامه‌ریزی فرمانداری شهرستان لنجان اعتباری را برای بازسازی برج کبوتر قلعه ترکی اختصاص داده است، ادامه داد: مرمت و احیای برج کبوتر قلعه ترکی با بودجه‌ای که برای فاز نخست آن در نظر گرفته شده امیدها را برای حفظ این بنای تاریخی افزایش داده است.

وی با اشاره به نقش گردشگری در جذب سرمایه و تأثیر آن بر محیط پیرامونی، گفت: جاذبه‌های گردشگری طبیعی بخش باغبهادران از جمله بیشه زارها، آبشار شاهلولاک، کوه پیر شمع الدین و غیره، بسیار غنی و ارزشمند است و بر همین اساس شهرهای باغبادران و چرمهین و همچنین روستاهای این بخش ظرفیت بالایی برای سرمایه گذاری دارند.

شریفی با بیان اینکه با ساماندهی ویلاهای بخش باغبادران می‌توان برای ماندگاری گردشگران برنامه‌ریزی کرد، ادامه داد: تغییر شرایط زندگی و رونق اقتصادی شهرها و روستاهای بخش باغبهادران در گرو تقویت گردشگری و ساماندهی گردشگران بوده است چراکه متأسفانه امروز منافع حضور گردشگر در بخش باغبهادران تنها در جیب ویلا داران بوده است و ساکنان روستاهای این بخش از منافع حضور گردشگران برخوردار نیستند.

وی با بیان اینکه در طول سال بیش از یک میلیون گردشگر وارد این بخش می‌شود، اضافه کرد: روستای خشوئیه از پتانسیل بالایی در حوزه بوم گردی برخوردار است چراکه خانه‌های قدیمی این روستا بکر و دست نخورده باقی مانده است و این روستا به دلیل طبیعت بکر و وجود خانه‌های قدیمی و آثار به جا مانده از گذشته می‌تواند همچون ابیانه میزبان گردشگران بسیاری باشد.

بخشدار باغبهادران با اشاره به تشکیل انجمن حافظان میراث لنجان عنوان کرد: موتور محرکه تقویت صنعت گردشگری و همچنین حفاظت از آثار کهن به جا مانده، انجمن‌های مردم نهادی هستند که در حوزه میراث فرهنگی مشغول به فعالیت هستند اما در شهرستان لنجان خلاء فعالیت اینگونه سازمان‌ها احساس می‌شود.

وی خواستار تهیه و تدوین طرح جامع گردشگری بخش باغبهادران شد و خاطرنشان کرد: طرح جامع گردشگری یک نیاز اساسی در بخش باغبهادران به شمار می‌آید چراکه این طرح نقشه راهی است که می‌تواند اقدامات و پروژه‌های تعریف شده را به نتیجه برساند و با نظرات کارشناسی، اکوتوریسم، سایت گردشگری، تفریحات هیجانی و غیره را در مکان صحیح تعریف کند.

کد خبر 471965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.