هیچ واحد تولیدی در اصفهان به خاطر مالیات تعطیل نشده است

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان با اشاره به لزوم حمایت از واحد های تولیدی گفت: تاکنون هیچ واحد تولیدی در استان به دلیل بدهی و مسائل مالیاتی تعطیل نشده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی استان اصفهان، بهروز مهدلو در جمع اعضا خانه صنعت، معدن و تجارت استان اظهار کرد: از نظر اقتصادی و صنعتی، استان اصفهان در سطح کشور از موقعیت ممتازی برخوردار است و مهمترین مزیت اقتصادی این استان واحدهای تولیدی صنعتی بی شماری است که در اصفهان و شهرستان‌های آن فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه این استان با دارا بودن ۱۰ هزار واحد تولیدی و صنعتی در رده استان‌های صنعتی کشور قرار دارد، افزود: با توجه به توانایی‌های بالفعل و بالقوه این استان و با علم به اینکه این استان صنعتی بخش مهمی از بار تولید در کشور را به دوش گرفته است از ابتدای ورود به این استان و آغاز کار، روش و الگوی ما در اصفهان متفاوت بود و در این برنامه‌ریزی از نظرات ارزشمند فعالان واحدهای تولیدی استفاده شد.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای حمایت از واحدهای تولیدی گفت: برای اولین بار در کشور بسته حمایتی از سال ۱۳۹۷ لغایت ۱۳۹۹ جهت حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی طراحی و اجرا شد که مورد استقبال سایر دستگاه‌ها قرار گرفت و الگو و مرجعی برای سایر دستگاه‌ها شد.

مهدلو افزود: بسته‌های حمایتی اداره کل امور مالیاتی استان هر سه ماه یک بار به استانداری و تمامی دستگاه‌های اجرایی استان از جمله خانه صنعت معدن و تجارت اعلام می‌شود.

وی همچنین با اشاره به اقدامات ارزشمند صنعتگران و واحدهای تولیدی در زمان شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: بسته حمایتی مالیاتی ویژه برای مشاغل آسیب دیده از کرونا همچون تمدید مهلت پرداخت، بخشودگی جرایم، تمدید تسلیم اظهارنامه و تقسیط‌های بلند مدت نیز ارائه شده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان با اشاره به شرایط سخت اقتصادی و اعمال تحریم‌های ظالمانه، گفت: تولیدکنندگان در خط مقدم جنگ اقتصادی هستند و در این شرایط تنها منبع عمده درآمد دولت از طریق مالیات بوده و نیمی از حقوق و دستمزد کارمندان نیز از کسب درآمد در این حوزه تأمین می‌شود.

مهدلو با بیان اینکه تولیدکنندگان نباید تحت فشارهای گوناگون مالی باشند و باید از آنان حمایت کرد افزود: با توجه به سیاست‌های اقتصادی دولت و افزایش هر ساله رقم پیش بینی شده درآمدهای مالیاتی قابل وصول و از طرفی لزوم حمایت از تولید و عدم اعمال فشارهای متعدد مالی بر تولیدکنندگان و همچنین حجم مالیات پرداختی حقوق بگیران، برنامه‌ریزی در راستای وصول مالیات از طریق مبارزه با فرار مالیات در تأمین منابع مالیاتی اثرگذار است.

وی ادامه داد: در راستای مبارزه با فرار مالیاتی اقدامات و برنامه‌های متعددی صورت گرفته و با ایجاد شفافیت در درآمدهای واقعی حلقه فرار مالیاتی تنگ‌تر می‌شود و فشار از روی تولید و تولیدکننده برداشته می‌شود.

مدیر کل امور مالیاتی استان اصفهان در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به لزوم حمایت از واحدهای تولیدی تصریح کرد: تاکنون هیچ واحد تولیدی در استان به دلیل بدهی و مسائل مالیاتی تعطیل نشده و اداره کل امور مالیاتی استان آمادگی کامل برای طرح‌ریزی و برگزاری جلسات و کارگاه‌های آموزشی برای بیان قوانین و دستورالعمل‌ها، تغییرات و اصلاحات مالیاتی دارد.

مهدلو تشکیل کمیته دو منظوره با همکاری خانه صنعت معدن و تجارت و اداره کل امور مالیاتی استان را نقطه عطفی در بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی استان عنوان و اظهار کرد: هرگونه مسائل و مشکلات مالیاتی واحدهای تولیدی و فعالان اقتصادی جهت طرح، رسیدگی و تصمیم‌گیری در این کمیته مورد بررسی قرار می‌گیرد که تا کنون توانسته‌ایم مشکلات بسیاری از اینگونه واحدها را مرتفع کنیم.

کد خبر 471946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.