نبود کارخانه بازیافت سلامت محیط زیست را به خطر می اندازد

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شهرکرد گفت: پارامترهای زیست محیطی در سایت دفن زباله شهرکرد آن گونه که باید رعایت نشده، شاید یکی از دلایل این امر، نبود کارخانه بازیافت در شهر است.

داوود مؤمنی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه وظایف سازمان پسماند با محیط زیست تداخل ندارد، اظهار کرد: بر اساس قانون مدیریت پسماند جمع‌آوری، حمل، پردازش و بازیافت زباله‌های سطح شهر به طور مشخص به عهده شهرداری‌ها است.

وی افزود: با جمعیت بیش از ۲۰۰ هزار نفری شهرکرد روزانه حدود ۱۳۵ تن زباله خانگی از این شهر جمع آوری می‌شود و با احتساب زباله‌های عفونی، بیمارستانی و عمرانی، روزانه حدود ۱۵۰ تن زباله به سایت دفن زباله شهرکرد حمل می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شهرکرد تصریح کرد: این زباله‌ها توسط متولیان جمع‌آوری و به سایت دفن زباله حمل و عملیات دفن به صورت اصولی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: سایت دفن زباله شهرکرد در سال ۷۱ به شهرداری شهرکرد واگذار شد و حدود ۲۲ هکتار مساحت دارد که ۷۰ تا ۸۰ درصد با زباله پوشیده شده است.

مؤمنی افزود: اکنون شهرداری‌های شهرهای کیان، طاقانک و دهیاری بهرام آباد از سایت دفن زباله شهرکرد استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه حجم وسیعی از سایت دفن زباله به این کار اختصاص داده شده است، افزود: پارامترهای زیست محیطی در این سایت آن گونه که باید رعایت نشده و شاید یکی از دلایل این امر، نبود کارخانه بازیافت در شهر است.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شهرکرد عنوان کرد: ۱۰ هکتار زمین برای احداث کارخانه بازیافت اختصاص یافته و توسط متولیان این زمین به بخش خصوصی واگذار شده و امروز شاهد پیشرفت ۳۰ درصدی آن هستیم.

وی ادامه داد پیشرفت ۳۰ درصدی این کارخانه در دو سال گذشته حاصل شده و متأسفانه از آن زمان تاکنون تقریباً این پروژه تعطیل شده است.

کد خبر 471923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.