خطیب‌زاده: تسلیحات کشورهای غربی عامل اصلی بی‌ثباتی در خلیج فارس است

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: تسلیحات فرانسوی در کنار دیگر سلاح‌های غربی نه تنها مسبب قتل عام و کشتار هزاران یمنی است، بلکه عامل اصلی بی‌ثباتی در خلیج فارس بوده و بدون توقف سیل صادرات تسلیحاتی فرانسه، انگلیس، آمریکا و دیگران، نمی‌توان انتظار ثبات و آرامش در این منطقه حساس را داشت.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت امور خارجه، سعید خطیب‌زاده در واکنش به اظهارات اخیر رئیس‌جمهور فرانسه، «امانوئل مکرون» را به خویشتن‌داری و پرهیز از مواضع شتاب‌زده و نسنجیده دعوت کرد.

وی افزود: برجام یک توافق چند جانبه بین‌المللی است که توسط قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت تأیید و تثبیت شده و به هیچ وجه قابل مذاکره مجدد نبوده و طرف‌های آن هم مشخص و غیرقابل تغییر هستند.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به خروج آمریکا از توافق هسته‌ای اظهار کرد: آمریکا از این توافق خارج شده و اروپا در حفظ آن ناتوان بوده است و اگر تمایلی به احیا و حفظ برجام وجود دارد، راه حل آن ساده است، آمریکا به برجام بازگردد و تمامی تحریم‌های برجامی و غیر برجامی که در دوره رئیس‌جمهور پیشین آن کشور وضع شده‌اند را رفع کند.

خطیب‌زاده با اشاره به فروش انبوه تسلیحات توسط فرانسه به کشورهای حاشیه خلیج فارس تصریح کرد: اگر مقامات فرانسوی نگران فروش تسلیحاتی هنگفت خود به کشورهای عرب حوزه خلیج فارس هستند، بهتر است در سیاست‌های خود تجدیدنظر کنند.

وی با بیان اینکه تسلیحات فرانسوی در کنار دیگر سلاح‌های غربی مسبب قتل عام و کشتار هزاران یمنی است، خاطرنشان کرد: این تسلیحات عامل اصلی بی‌ثباتی در منطقه خلیج فارس بوده و بدون توقف سیل صادرات تسلیحاتی فرانسه، انگلیس، آمریکا و دیگران، نمی‌توان انتظار ثبات و آرامش در این منطقه حساس را داشت.

کد خبر 471907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.