محیط‌بانان آموزش دفاع شخصی می‌بینند

رئیس مرکز آموزش و تربیت محیط‌بان سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: پیش‌بینی کردیم که همه محیط‌بانان کشور، آموزش ورزش‌های رزمی و دفاع شخصی ببینند و حتما حداقل در یک ورزش رزمی مراحل مقدماتی تا تکمیلی را پشت سر بگذارند.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست، آرش یوسفی در وبیناری با موضوع اجرای بهینه برنامه‌های آموزشی در حوزه اعتبارات استانی که با حضور مدیران کل محیط زیست استان‌ها برگزار شد، اظهار کرد: در حوزه مرکز آموزش محیط‌زیست و تربیت محیط‌بان با هماهنگی دفتر مشارکت‌های مردمی و مسوولیت‌های اجتماعی، ابلاغ اعتبارات استانی انجام شد تا برنامه آموزش‌های همگانی محیط زیستی را دنبال کنند.

وی با تاکید بر اینکه به صورت مشخص، بحث تولید محتوا را در حوزه مرکز آموزش محیط زیست و محیط‌بان دنبال می‌کنیم، گفت: در این برنامه مشخص شده، توسعه سواد محیط زیست و آموزش ضمن خدمت کارکنان دیده شده است.

رئیس مرکز آموزش و تربیت محیط‌بان سازمان حفاظت محیط‌زیست ادامه داد: به صورت مشخص، سه بسته آموزشی آماده شده که در اختیار مسؤولان ذیربط قرار می‌گیرد؛ در این مسیر مکاتباتی نیز صورت گرفته و بحث راهنمای آموزشی محیط‌بانان سازمان مطرح شده که به صورت برنامه آموزش محیط‌بانان دیده شده است. این برنامه آماده شده و در اختیار استان‌ها قرار می‌گیرد تا با اعتباری که اختصاص یافته، کار پیگیری شود. همچنین بخشی از اعتبار برای این محتوا استفاده می‌شود و در اختیار تمام پاسگاه‌های محیط بانی قرار خواهد گرفت و فایل الکترونیک هم در اختیار استان‌ها واگذار می‌شود.

یوسفی همچنین از بسته دیگر آموزشی یاد کرد و گفت: بسته پشتیبان آموزش محیط زیست پیش دبستانی نیز طراحی و آماده شده است؛ این بسته شامل ۱۱ واحد کار است که سال گذشته آماده شد، اکنون هم یک بسته آموزشی برای هر کدام از این واحدها شامل پوستر آموزشی، فایل صوتی شعر و موسیقی، کلیپ و انیمیشن در نظر گرفته شده و استان‌ها می‌توانند با صرف بخشی از اعتبار تخصیص یافته، محتوای طراحی شده را تکثیر کنند و در اختیار مهدهای کودک قرار دهند.

وی با تاکید بر لزوم ارتقای سواد محیط زیستی و تربیت محیط‌بانان، به توجه صورت گرفته برای آموزش تسهیل گران جامعه محلی اشاره کرد و گفت: محتوای آموزشی مربوط به تنوع زیستی، تغییرات اقلیم و بحث پسماند آماده شده و استان‌ها می‌توانند در این زمینه نیز برنامه‌ریزی کنند.

رئیس مرکز آموزش و تربیت محیط‌بان سازمان حفاظت محیط‌زیست با اشاره به بحث چهارم و نهایی که به مرکز آموزش محیط زیست و تربیت محیط‌بان محول شده است، اظهار داشت: بحث آموزش دفاع شخصی محیط‌بانان کشور مطرح شده، پیش بینی کردیم که همه محیط‌بانان کشور، آموزش ورزش‌های رزمی و دفاع شخصی ببینند و حتماً حداقل در یک ورزش رزمی مراحل مقدماتی تا تکمیلی را پشت سر بگذارند، استان‌ها نیز می‌توانند در این خصوص، با اولویت محیط‌بانان تازه استخدام شده و جوان‌تر برنامه‌ریزی کنند.

کد خبر 471899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.