ارائه آموزش مهارتی به بیش از ۶۰ هزار سرباز در ۹ ماهه امسال

مدیرکل دفتر راهبری اجرای آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در ۹ ماهه امسال به ۶۳ هزار و ۵۰۷ سرباز آموزش‌های مهارتی ارائه کرد.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، حبیب عرفان منش اظهار کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده با وجود محدودیت‌های شیوع کرونا، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای توانسته است با همکاری قرارگاه مهارت آموزی ستاد کل نیروهای مسلح، برای آموزش مهارت به سربازان گام‌های مثبتی بردارد.

وی هدف از ارائه آموزش‌های مهارتی به سربازان را تأمین نیازهای نیروهای مسلح به کارکنان وظیفه ماهر و کمک به اشتغال پذیری و تسهیل برای ورود به بازار کار اعلام کرد.

مدیرکل دفتر راهبری اجرای آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور افزود: تا پایان آذر ماه سال جاری ۶۳ هزار و ۵۰۷ نفر دوره معادل ۱۰ میلیون و ۲۸۳ هزار و ۳۱۸ نفر ساعت آموزش مهارت در یگان‌های تحت امر ارتش جمهوری اسلامی (آجا)، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی (سپاه)، نیروی انتظامی (ناجا) و کارگاه‌های زیرمجموعه وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح (ودجا) ارائه شده است.

عرفان منش تصریح کرد: سربازان آجا، ۲۱ هزار و ۱۱۳ نفر دوره (معادل ۳ میلیون و۶۳۸ هزار و ۹۲۰ نفر ساعت)، سربازان ناجا، ۱۹ هزار و ۸۸۴ نفر دوره (معادل سه میلیون و ۱۴۳ هزار و ۸۷۸ نفر ساعت)، سربازان سپاه، ۲۰ هزار و ۳۶ نفر دوره (معادل ۳ میلیون و ۱۴۶ هزار و ۱۵۹ نفر ساعت)، سربازان ودجا، یک هزار و ۹۱۸ نفر دوره (معادل ۲۵۳ هزار و۳۷۹ نفر ساعت) و ۵۵۶ نفر دوره آموزش (معادل ۱۰۰ هزار و ۹۸۲ نفر ساعت) در سایر بخش‌های مرتبط، آموزش مهارتی دریافت کردند.

وی ادامه داد: ۳۲ هزار و ۴۸۴ سرباز آموزش دیده در آزمون‌های سنجش مهارت شرکت کرده‌اند که ۱۱ هزار و ۲۱۹ نفر موفق شده اند در آزمون کتبی و نهایی (عملی) قبول شوند و بقیه سربازان در حال ورود به تشریفات سنجش مهارت هستند.

مدیرکل دفتر راهبری اجرای آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور افزود: ۱۰ هزار و ۵۹۳ نفر سرباز نیز در بدو ورود به خدمت سربازی، در آزمون ادواری سنجش مهارت شرکت کردند که تعداد ۲ هزار و ۱۳۴ نفر از این تعداد در آزمون نهایی قبول شده‌اند.

عرفان منش با اشاره به تنوع دوره‌های آموزشی اجرا شده برای سربازان چند نمونه از حرفه‌ها از جمله متصدی خدمات حفاظتی و مراقبتی، پیرایشگر مردانه، کاربر رایانه، تعمیر موتور خودروی بنزینی، آشپزی، سرویس و نگهداری خودرو، سیم کشی مدارهای پایه ساختمان (روکار و توکار)، لوله کش و نصاب وسایل بهداشتی، نانوایی نان سنتی، جوشکاری و عکاس دیجیتال را نام برد.

کد خبر 471891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.