پرسپولیس ۲-۱ ماشین‌سازی/ برد دراماتیک، تقدیم به میناوند

پرسپولیس در واپسین لحظات با گل نورالهی سه امتیاز خانگی را تصاحب کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پرسپولیسی‌ها که در فراغ بازیکن سابق‌شان داغ دار بودند، از ساعت ۱۷ امروز شنبه - ۱۱ بهمن ماه - در ورزشگاه آزادی از تیم پایین جدولی ماشین سازی میزبانی کردند که در نهایت سرخ‌ها دو بر یک از سد حریف خود گذشتند.

دیدار تیم‌های پرسپولیس و ماشین سازی

ورزشگاه: آزادی، تهران

تماشاگر: -

گل‌ها: وحید امیری (دقیقه ۲۵- برای پرسپولیس) - پیمان بابایی (دقیقه ۸۲- برای ماشین سازی) - احمد نورالهی (دقیقه ۹۰+۳ - برای پرسپولیس)

اخطار: منصور باقری (دقیقه ۴۵ - از ماشین‌سازی) - رضا کریمی (دقیقه ۹۰+۵ - از ماشین سازی)

اخراج: -

پرسپولیس تهران: حامد لک، سعید آقایی، سیدجلال حسینی، کمال کامیابی‌نیا، مهدی شیری، احمد نورالله‌ی، میلاد سرلک (دقیقه ۷۵- مهدی شریفی)، احسان پهلوان (دقیقه ۸۷- امید عالیشاه)، سیامک نعمتی، مهدی عبدی، وحید امیری

سرمربی: یحیی گل‌محمدی

ماشین سازی تبریز: مهدی اسلامی، مهدی رستمی، اکبر آفاقی، فرشاد اسدی، مهدی مؤمنی، پیمان بابایی، محمدامین اسدی، ابوالفضل رزاق پور، منصور باقری، سیدمحمد حسینی، اتابک زارعی

سرمربی: سعید اخباری

داور: علی صفایی

شرح بازی:

برتری سرخ‌پوشان از همان ابتدا کار کاملاً واضح بود و صاحب توپ و میدان بودند اما دفاع فشرده ماشین در زمین خود کار شاگردان گل محمدی برای موقعیت سازی را دشوار کرده بود. با این وجود دقیقه ۲۵ پاس تند سرلک از اسلامی گذشت تا امیری با ضربه‌ای آسان قفل دروازه ماشین را بگشاید.

در ادامه مسابقه باز هم تیم میزبان بود که یک سر و گردن بالاتر از حریف در میدان حاضر شده و موقعیت‌هایی نیز داشت که با بی دقتی مهاجمان این تیم از دست رفت. با این حال آن سوی میدان شاگردان اخباری برنامه خاصی نداشتند و نگاه‌شان تنها به ساق‌های پیمان بابایی دوخته شده بود. در اواخر نیمه نخست اتفاق خاصی نیافتاد تا شاگردان گل محمدی با برد راهی رختکن شوند.

ماشین سازان نیمه دوم را هجومی آغاز کردند و با انگیزه به تساوی کشاندن مسابقه پا به میدان گذاشتند. با این وجود خیلی زود پرسپولیسی‌ها سر و شکل خوبی گرفته و دوباره صاحب توپ و میدان شدند. البته حرکات انفرادی بابایی خط دفاعی پرسپولیس را اذیت می‌کرد و کمی از فشار پرسپولیس کاسته بود.

ماشین سازی رفته رفته دوباره جلو آمد و نشان داد به راحتی می‌تواند توپ را در نیمه حریف قدرتمندش بچرخاند. پرسپولیس اما خیلی آسان دوباره جریان را به سود خودش برگرداند اما درخشش اسلامی در خط دروازه ماشین سازی اجازه افزایش اختلاف را به آن‌ها نداد.

در همین شرایط و در عین ناباوری، ارسال بلند برای پیمان بابایی در کورس با مدافع پرسپولیس باعث شده تا مهاجم ماشین سازی به زمین بیافتد و داور نقطه پنالتی را نشان دهد. پیمان بابایی پشت این ضربه پنالتی ایستاد و بازی را به تساوی کشاند تا مزد بازی انفرادی خود را بگیرد.

پس از گل پرسپولیسی‌ها دوباره جلو آمدند و این بار با فشار بیشتری کار را برای سفیدپوشان ماشین به سختی کشاندند. تا بالاخره نورالهی روی یک ارسال با شوت سرکش بالاخره قفل دروازه اسلامی را گشود تا سه امتیاز را در روزی خاص پیش کش هواداران خود و روح مهرداد میناوند کند.

شرح گل‌:

۰-۱ (دقیقه ۲۵- وحید امیری) - ارسال تند و تیز سرلک را امیری در یک قدمی دروازه قطع کرد تا در دقیقه‌ای احساسی و هم شماره با پیراهن مهرداد میناوند تیمش را پیش بیاندازد.

۱-۱ (دقیقه ۸۳- پیمان بابایی) - بابایی خلاف جهات حرکت لک، ضربه پنالتی را به سمت راست دروازه زد.

۱-۲ (دقیقه ۹۰+۳- احمد نورالهی) - سانتر در فضایی مناسب برای نورالهی و روی غفلت مدافعین ماشین‌سازی، این بازیکن دروازه اسلامی را باز کرد.

دقایق حساس:

دقیقه ۱۰- مهدی شیری که چند بازیکن ماشین‌سازی را پیش رو داشت، سعی داشت وارد محوطه جریمه شود اما در این درون هجده قدم ماشین‌سازی حین سرنگون شد که صفایی اعتقادی به پنالتی نداشت.

دقیقه ۲۱- ضد حمله پرسپولیس روی جا ماندن بازیکنان ماشین شکل گرفت و پاس خوب عبدی را پهلوان به خوبی کنترل نکرد اما ارسال بعد او در آستانه دروازه به عبدی رسید که روی پایش جفت و جور نشد تا نخستین بخت گلزنی سرخ‌ها از بین رود.

دقیقه ۲۲- مهدی عبدی با تکنیک خود قصد داشت به محوطه کریمه بزند ولی صفایی از پشت او را سرنگون کرد که این بار هم داور خطایی تشخیص نداد.

دقیقه ۲۵- نفوذ سریع پیمان بابایی از گوشه سمت راست محوطه پرسپولیس و شوت او را در لک برگرداند و در ادامه، سید جلال توپ را به کرنر فرستاد.

دقیقه ۴۳- حرکت تکنیکی شیری و ارسالش برای عبدی آن قدر محکم بود که این مهاجم نتوانست در چند سانتی متری دروازه خالی توپ را به گل تبدیل کد.

دقیقه ۶۲- شوت سرکش نورالهی و در ادامه ضربه چکشی عبدی را با دبل سیوی استثنایی اسلامی راهی به دروازه ماشین سازی پیدا نکرد.

دقیقه ۶۶- شوت زمینی بازیکن ماشین سازی با اثر گذاری انگشتان لک به کرنر رفت.

دقیقه ۷۳- ضربه محکم نعمتی را گلر ماشین دفع کرد.

دقیقه ۸۲- ارسال به پشت مدافعان پرسپولیس می‌رفت تا فرصت گلزنی مناسبی را تقدیم بابایی کند که مدافع پرسپولیس او را سرنگون کرد تا داور به سود ماشین سازی نقطه پنالتی را نشان دهد.

دقیقه ۸۶- ضربه سر آقایی را اسلامی از زیر طاق دروازه بیرون کشید.

نکات ویژه:

* روی سکوهای آزادی عنوان لاتین مهرداد میناوند و عدد ۲۵ درج شده تا یادی از این پیشکسوت پرسپولیس باشد.

* پیش از شروع مسابقه بازیکنان با گل‌هایی یاد و خاطره پیشکسوت تازه در گذشته این سرخ‌ها را گرامی داشتند.

* پخش صحبت‌های میناوند قبل از آغاز بازی و اشک‌های یحیی گل محمدی، فضای احساسی را در آزادی رقم زد.

* بازیکنان پرسپولیس پس از گل نخست، با دستان‌شان عدد ۲۵ را نشان دادند.

* پیراهن سید جلال از شدت بالا درگیری پاره شد.

کد خبر 471876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.