دستگیری برادری که خواهرش را به قتل رساند

کشف محموله ۳ تنی موادمخدر در مرزهای جنوب شرق،۴ کشته در تصادف کامیون و پژو، متلاشی شدن باند حمل مواد مخدر با تلاش پلیس مبارزه با موادمخدر، دستگیری قاچاقچیان قطعات خودروهای لوکس و دستگیری برادری که خواهرش را به قتل رساند را در بسته حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی از موفقیت مرزبانان استان سیستان و بلوچستان در کشف محموله سنگین ۳ تنی مواد مخدر توسط مرزداران هنگ مرزی زابل خبر داد.

احمدعلی گودرزی، فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی با اشاره به موفقیت مرزبانان جنوب شرق کشور در کشف محموله ۳ تنی مواد مخدر، افزود: در راستای کنترل و مراقبت از مرزها و برخورد قاطع با هرگونه قاچاق مواد مخدر در طول نوار مرزی، مرزداران استان سیستان و بلوچستان از فعالیت باند بزرگ قاچاق مواد مخدر در منطقه مرزی تاسوکی شهرستان زابل مطلع شدند و با برنامه‌ریزی دقیق عملیاتی و تشدید اقدامات کنترلی، موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: با انجام اقدامات گسترده اطلاعاتی مسیرهای احتمالی تردد قاچاقچیان و همچنین زمان برنامه‌ریزی شده جهت انتقال محموله مواد مخدر به عمق کشور مشخص شد و مرزداران دلاور هنگ مرزی زابل در قالب چندین تیم پوششی و عملیاتی با اجرای کمین هدفمند منطقه مورد نظر را در کنترل خود قرار دادند و با هدایت عملیاتی و پشتیبانی اطلاعاتی مرزبانی استان، توانستند محموله مواد مخدر را کشف کنند.

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی اضافه کرد: مرزداران در پاک سازی منطقه موفق شدند ۳ تن و ۵ کیلوگرم تریاک را کشف کنند، این عملیات با همکاری نهادهای اطلاعاتی و امنیتی انجام شد و شناسایی و دستگیری متهمان پرونده به صورت ویژه در دستور کار مرزبانان قرار دارد.

۴ کشته در تصادف کامیون و پژو

صارم رضایی، سخنگوی جمعیت هلال احمر لرستان اظهار کرد: ۴ نفر بر اثر برخورد یک دستگاه کامیون تریلی با سواری پژو ۴۰۵ در محور خرم آباد به بروجرد به دلیل شدت جراحات جان باختند.

وی ادامه داد: این حادثه تصادف رانندگی علاوه بر مرگ ۴ نفر، موجب زخمی و مصدوم شدن ۵ نفر دیگر نیز شد، پس از تماس تلفنی با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر، ۱ تیم امدادی به محل حادثه اعزام شد، همچنین مصدومان این تصادف توسط نیروهای امدادی و اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان منتقل شدند.

باند حمل مواد مخدر با تلاش پلیس مبارزه با مواد مخدر متلاشی شد

ناصر فرشید، فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: باند بزرگ حمل مواد مخدر که سال‌ها در منطقه شرق کشور فعالیت می‌کرد، با تلاش مأموران پلیس استان شناسایی و متلاشی شد.

وی افزود: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی با انجام اقدامات اطلاعاتی یک باند بزرگ حمل مواد مخدر را که سال‌ها در شرق کشور فعالیت‌های مجرمانه انجام می‌داد، شناسایی کردند و انهدام این باند را در دستور کار خود قرار دادند.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی تصریح کرد: با تلاش مأموران پلیس در خراسان جنوبی طی روز گذشته این باند در شهرستان نهبندان، شناسایی و منهدم شد، تیم‌های عملیاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر و فرماندهی انتظامی شهرستان نهبندان، سوداگران مرگ را که با ۱ خودرو وانت در حال عبور از محورهای مرزی شهرستان نهبندان بودند، شناسایی کردند و در عملیاتی پلیسی ضمن توقیف خودرو، ۲ متهم دستگیر شدند.

فرشید خاطرنشان کرد: مأموران در بازرسی از خودرو ۸۹۰ کیلو و ۶۰۰ گرم تریاک و ۱۷۰ کیلو و ۸۵۰ گرم حشیش را کشف کردند، در ادامه عملیات نیز ۴ نفر از رابطان و اعضای دیگر این باند شناسایی و دستگیر شدند.

وی اظهار کرد: سوداگران مرگ محموله مواد مخدر را از مرزهای شرقی وارد کشور کرده بودند تا به شهرهای مرکزی کشور منتقل کنند که طی اقدامات تخصصی و عملیاتی پلیس در خراسان جنوبی، متوقف و با تشکیل پرونده به مقام قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی اضافه کرد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۶۶ تن انواع مواد مخدر در خراسان جنوبی کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۷ درصد افزایش داشته، از این مقدار ۸۴ درصد تریاک، ۷ درصد مرفین و ۵ درصد حشیش و ۲ درصد هروئین بوده است.

فرشید با اشاره به دستگیری ۶ هزار و ۶۰۰ نفر قاچاقچی و توقیف یک هزار و ۷۰۰ دستگاه خودرو قاچاقچیان از ابتدای امسال، افزود: در این مدت ۹۹ باند مواد مخدر در استان شناسایی و متلاشی شده است.

قاچاقچیان قطعات خودروهای لوکس دستگیر شدند

محمدباقر علایی، فرمانده سپاه خوی گفت: قاچاقچیان محموله قطعات خودروهای لوکس و سواری با تلاش نیروهای سپاه این شهرستان شناسایی و دستگیر شدند.

وی افزود: ارزش ریالی اقلام کشف شده از این شبکه قاچاق، بر اساس نظر کارشناسان بیش از ۸ میلیارد ریال ارزیابی شده است، در این عملیات انواع کالای قاچاق از جمله قطعات خودروهای سواری و لوکس کشف شد.

علایی ادامه داد: در این رابطه ۷ نفر دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

وی تصریح کرد: سپاه در راستای طرح مبارزه با انواع قاچاق، تدابیر لازم را اتخاذ کرده است و در برابر قاچاقچیان و مخلان عرصه اقتصاد با جدیت و قاطعیت هرچه تمام و بدون هیچ اغماضی طبق قانون برخورد می‌کند.

فرمانده سپاه خوی اضافه کرد: سامانه تلفنی ۱۱۴ و سامانه پیامکی ۶۰۰۰۰۱۳۱۱۴ پل ارتباطی سپاه با مردم است تا گزارش‌های مردمی از مشکلات، موانع و تهدیدات امنیتی در موضوعات اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و امنیتی را دریافت و بررسی و به مراجع دارای صلاحیت انعکاس دهند.

علایی افزود: برخی افراد سودجو در ماه‌های اخیر اقدام به احتکار کالا کرده‌اند که تاکنون ده‌ها مورد از آن‌ها در شهرستان خوی کشف شده است، چرا که خوی از جمله شهرهای شمالی آذربایجان‌غربی است که به دلیل نزدیکی به مرز سالانه کالاهای قاچاق فراوانی در آن کشف و ضبط می‌شود.

دستگیری برادری که خواهرش را به قتل رساند

ولی خداکرمی، دادستان عمومی و انقلاب سردشت گفت: فردی که به عنوان متهم به قتل دستگیر شده بود، پس از بازجویی‌های پلیسی به قتل خواهرش اعتراف کرد.

وی افزود: در پی گزارش‌های مردمی مبنی بر یک نزاع و درگیری خانوادگی و مفقود شدن یک زن، بعد از چند روز پرونده‌ای تشکیل شد که با ارجاع آن به پلیس آگاهی، کارآگاهان تحقیقات فنی و تخصصی خود را در این زمینه آغاز کردند.

دادستان عمومی و انقلاب سردشت اضافه کرد: در تحقیقات اولیه مشخص شد که یک زن جوان ۲۲ ساله طی ۱۰ روز گذشته مفقود شده و اثری از وی نیست و پلیس آگاهی تحقیقات خود را برای یافتن این زن آغاز کرد.

خداکرمی اظهار کرد: در تحقیقات انجام گرفته مشخص شد که این دختر سردشتی آخرین بار با برادر خود و پسرعمویش دیده شده و به همین دلیل مضمون اصلی پرونده این ۲ نفر بودند که به سرعت دستگیر و بازجویی‌های پلیسی از آنان آغاز شد.

وی ادامه داد: برادر این زن جوان در بازجویی‌های اولیه خود اعلام کرد که در روز حادثه با خواهرش درگیری لفظی داشته و دیگر وی را ندیده است، اما بعد از بازجویی‌های زیاد و فنی بالاخره به قتل خواهرش اعتراف کرد.

دادستان عمومی و انقلاب سردشت اضافه کرد: در تحقیقات مشخص شد که برادر این زن جوان که ۲۰ سال داشت، به خاطر انگیزه ناموسی با خواهر خود درگیری لفظی پیدا کرده و در نهایت با زدن یک میله آهنی به سر خواهرش، وی را به قتل رسانده و جنازه را در چاهی کنار رودخانه "زاب" نزدیک شهر "نلاس" انداخته است.

خداکرمی گفت: مأموران بازپرسی در سر صحنه حضور یافته و با تلاش آتش نشانان جنازه فرد مقتول از چاه بیرون آورده و جهت بررسی و کالبد شکافی به پزشک قانونی تحویل داده شد.

وی تاکید کرد: دستگاه قضائی با جدیت و قاطعیت با اشخاصی که اقدام به اخلال در نظم عمومی جامعه از طریق ارتکاب بزه انجام می‌دهند، برخورد خواهد کرد، همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون ۵ قتل عمد در این شهرستان که در استان آذربایجان غربی قرار دارد، رخ داده است.

کد خبر 471868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.